Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2017

ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ

Κατά διαστήματα τα παιδιά εξασκούνται στη δημιουργία αυτοσχέδιων ιστοριών με ακροατήριο και με βοηθό στην όλη διαδικασία.
Αρχικά τα παιδιά ζωγραφίζουν ελεύθερο θέμα. Ακολουθούν οι ζωγραφιές των παιδιών:























Στη συνέχεια ο τυχερός της μέρας επικεντρώνεται μόνο σε 5 εικόνες , παρατηρώντας τες και επιλέγοντας κοινά χαρακτηριστικά για να τεκμηριώσει την ιστορία του. Βασικό στοιχείο όχι ο επηρεασμός από το όνομα του παιδιού που ζωγράφισε την εικόνα αλλά ποια εικόνα θα τον βοηθήσει να υποστηρίξει μια ιστορία που θα δημιουργήσει. Η μαθήτρια ασχολήθηκε 5 λεπτά με την επιλογή εικόνων.




Και επέλεξε αυτές:


Επαναλαμβάνεται η ίδια διαδικασία όπου η μαθήτρια έπρεπε να ξαναπαρατηρήσει τις ζωγραφιές που επέλεξε και να τις τοποθετήσει κάθετα , με τη σειρά που θα διηγηθεί την ιστορία της. 



Αφού πραγματοποιηθεί αυτή η διαδικασία η μαθήτρια επιλέγει έναν βοηθό.
Ο βοηθός οφείλει να συγχρονιστεί μαζί της ταυτοχρόνως ,ακούγοντας προσεχτικά τη διήγησή της και επιλέγοντας με τη σειρά τις ζωγραφιές όπου τις παρουσιάζει στο ακροατήριο, χωρίς να εμποδίζεται η διήγηση και η συγκέντρωση της μαθήτριας.


Η ιστορία είναι η εξής:

ΤΑ ΠΑΓΙΔΕΥΜΕΝΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ

Μια φορά κι έναν καιρό σ' ένα δάσος με πολλά και όμορφα λουλούδια έκανε βόλτα ένα κοριτσάκι που το έλεγαν Άννα. Είχε πάει πριν βόλτα στη θάλασσα και με τη γυάλα της έπιασε ένα ψαράκι . Φυσικά γέμισε τη γυάλα της και με νερό. Το ίδιο είχε κάνει κι ένα αγοράκι που το έλεγαν Γιώργο . Έτσι μετά πήγανε μαζί στο δάσος και μάζεψαν λουλούδια.
Στο δρόμο όμως συνάντησαν πράγματα με διάφορα σχήματα , όπως ένα λουλούδι, ένα δέντρο και όλα ήταν μέσα σε σχήματα και με διάφορα χρώματα. Ένας κακός τα είχε παγιδέψει μέσα σε αυτά τα σχήματα. 
Εκεί στο δάσος όμως υπήρχε κι ένα κοριτσάκι που το έλεγαν Φώφη. Είδε τα πράγματα μέσα στα σχήματα και τα έσωσε παίρνοντας ένα μαχαίρι και ψαλίδι. Σε αυτήν την προσπάθεια βοήθησε και η Άννα και ο Γιώργος. Έτσι τα έκοψαν και τα ελευθέρωσαν.
Έτσι όλοι μαζί έγιναν φίλοι κι έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα.
  

Για τη δημιουργία της ιστορίας έγινε διερεύνηση στοιχείων όπως : Ποιοι, που , γιατί, πως , πότε και φυσικά να υπάρχει και ένα μαγικό στοιχείο για την εξέλιξη της ιστορίας.
Ακολούθησε η αξιολόγηση όλης της διαδικασίας:
Σου άρεσε;
Σε δυσκόλεψε;
Θα το ξαναέκανες;
Και οι απαντήσεις :
Μου άρεσε
Με δυσκόλεψε την πρώτη φορά που δεν ήξερα πώς να τα πω ,αλλά τη δεύτερη μπόρεσα καλύτερα.
Θα μου άρεσε να το ξανακάνω.

Και ο βοηθός:
Σε δυσκόλεψε;
Τι σου άρεσε;
Θα ήθελες να έφτιαχνες κι εσύ μια ιστορία;
Και οι απαντήσεις:
Καθόλου
Μου άρεσε που έδειχνα τις εικόνες
Ναι , θα μου άρεσε να φτιάξω ιστορία.

Χρόνος 50 λεπτά.






8 σχόλια:

  1. Πολύ καλή δραστηριότητα! Μπράβο σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητηρια! Αλλος ενας τροπος να βοηθαμε το παιδι να απλωνει απο την μια την φαντασια του κ απο την αλλη να εξασκει τον λογο ( την γλωσσα του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Πόπη που με παρακολουθείς. Συμφωνώ απολύτως μαζί σου!!!!

      Διαγραφή
  3. Los dibujos de los niños los encuentro geniales.
    Un beso, feliz verano.

    ΑπάντησηΔιαγραφή