Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2020

ΟΝΕΙΡΑ ΧΑΡΑΣ ΚΑΙ ΛΥΠΗΣ


Το παραμύθι << Όνειρα χαράς και λύπης>> της συγγραφέως Νατάσσας Θάνου και σε εικονογράφηση της Μαρίας Φλωριάν διαπραγματεύεται το θέμα της προσφυγιάς. Ένα θέμα πολύ ευαίσθητο με μεγάλο αντίκτυπο στις παιδικές ψυχές.
Δεν υπάρχει ωραιότερο πράγμα από το να ονειρεύεσαι, χαρακτηριστικό των νέων παιδιών άλλωστε.


Ζουν για τα όνειρά τους που αυτά τα κρατούν σε εγρήγορση και με κέφι και όρεξη στη ζωή τους. Αν πάψει ένας νέος άνθρωπος να ονειρεύεται τότε η καταστροφή είναι αρκετά κοντά.
Όνειρα λοιπόν, που κρύβουν βαθιές επιθυμίες, που με ορμητικό τρόπο ξεχύνονται για να ολοκληρωθούν. Η ορμητικότητα άλλωστε είναι χαρακτηριστικό των νέων.
Ο ήρωας του παραμυθιού είναι ο Φερναντίτο, ένα εννιάχρονο αγόρι που παλεύει για την επιβίωσή του. Παιδί του πολέμου και του κατατρεγμού, χωρίς γονείς, σπίτι , χωρίς ελπίδα για ζωή, σε μία χώρα ξένη ,διαφορετική από τη δική του. Όμως η χώρα αυτή είναι πιο φιλόξενη και χωρίς τους κινδύνους που διέτρεξε στη δική του χώρα.


Η ανάγκη για επιβίωση τον έσπρωξε να δουλεύει στα φανάρια, να προσπαθεί να βγάλει τον άρτον τον επιούσιον και μετά είχε ο Θεός. Άλλοτε τα κατάφερνε , άλλοτε όχι. Άλλοτε τα όνειρά του ήταν χαρούμενα άλλοτε όμως λυπημένα ,γεμάτα φόβο και άγχος.
Κι όπως συμβαίνει και στην αληθινή μας ζωή άλλοι άνθρωποι εμφανίζονται για να προσφέρουν από το απόθεμα της ψυχής τους,άλλοι αδιάφοροι προσπερνούν χωρίς να τους αγγίζει ο πόνος των ανθρώπων γύρω τους.
Δεν συμβαίνει το ίδιο όμως μεταξύ των ανθρώπων αυτών που αγωνίζονται να επιβιώσουν. Πολλές φορές ο ένας στηρίζει τον άλλον όσο μπορεί. Έτσι λοιπόν κι ο Φερναντίτο γνωρίζει  έναν παππού κουρασμένο και φτωχό  στη ζωή του κι έτσι  ο ένας βρίσκει αποκούμπι στον άλλον με νόημα στην καθημερινή βιωτή τους. Σιγά σιγά η τύχη απλώνεται και χαμογελά στον Φερναντίτο. Γνωρίζει μία οικογένεια που τον αγαπά και που αποφασίζει να τον υιοθετήσει. Να που καμιά φορά τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα αρκεί να τα πιστέψεις και να τα τολμήσεις.


Το παραμύθι αυτό της κ. Νατάσσας Θάνου διαπραγματεύεται το θέμα της προσφυγιάς και των δικαιωμάτων του κάθε παιδιού για μια ζωή ανθρώπινη. Τρυφερό κι αισιόδοξο οδηγεί τα μικρά παιδιά μέσα από μονοπάτια δύσβατα , αγωνίας και  περιπέτειας προς τη λύτρωση και την κάθαρση. Η εικονογράφηση με έντονα και ζωηρά χρώματα, καθαρά σχήματα και σχέδια ταξιδεύει τα παιδιά στον κόσμο του Φερναντίτο δείχνοντάς τους τον πιο οικείο και ζεστό.
Δεν έχουμε παρά να ευχηθούμε στην κ. Νατάσσα να είναι καλοτάξιδο το βιβλίο της και να αγγίξει καρδούλες για να κατανοήσουν ότι όλα τα παιδιά είναι ίσα μεταξύ τους , έχουν τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις και κυρίως έχουν ανάγκη την ειρήνη , την οικογένειά τους και την πατρίδα τους. Κι αν ο άνθρωπος τους τα στερήσει υπάρχουν άλλοι που μπορούν να προσφέρουν μια αγκαλιά και βοήθεια. Και τότε τα όνειρα του Φερναντίτο και κάθε Φερναντίτο μπορούν να γίνουν όνειρα χαράς, καθημερινής χαράς κι όχι λύπης.
Για παιδιά 5 χρονών και άνω.

8 σχόλια:

  1. Αγαπητή μου Νίκη Σκουτερη ο ήλιος της αγάπης σου ,με φώτισε σήμερα, με αγκαλιασαν οι φωτεινές σου ακτίνες.
    ...
    Η ανθισμενη κριτική σου απο τα Ανθια της ψυχής σου, ευωδιασε την ψυχή μου, από το πλούσιο ξεχωριστό άρωμα σου...
    Η όμορφη διεισδυτική ανάλυση σου στις σελίδες του Παραμυθιού μου, με την ξεχωριστή ματιά σου...
    Σαν όμορφη ξεναγός ,ξεναγησες την ομορφη ομάδα των παιδιών στα μονοπάτια του...
    Αναλυσες με κάθε λεπτομέρεια όλες τις πτυχές του...
    Ταξιδέψατε μαζί στα όνειρα του...
    Ζήσατε την χαρά του...
    Ζήσατε την λύπη του...
    Ζήσατε την ψυχή του...
    Και με την καθοδήγηση σου, της εκπαιδευτικού , πήρατε τα μηνύματα του ...
    Τα στολίσατε...
    Παίρνω την πένα της καρδιάς μου...
    Σε Ευχαριστώ εκ βαθέων...
    Εύχομαι ο Λογοτεχνικός σου δρόμος, να είναι ανθοσπαρτος...
    Το όνομα σου φωτεινός γαλαξίας να τον φωτίζει...
    Γιατί ο πλούτος σου είναι αστείρευτος...
    Και φαντάζει σαν ακριβό μπλέ διαμάντι...

    Την αγάπη μου και την εκτίμηση μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Aγαπημένη μου Νατάσσα τον λατρέψαμε τον Φερναντίτο και ναι, άγγιξε τις καρδιές όλων μας. Τόσο όμορφα γραμμένο σε μια εποχή με έντονο το πρόβλημα της προσφυγιάς στη χώρα μας. Σ' ευχαριστώ για τα τόσο όμορφα λόγια σου. Καλοτάξιδο εύχομαι κι ο Φερναντίτο να γεμίσει κάθε παιδική ψυχούλα με ευγενή συναισθήματα , αξίες και ιδανικά. Την αγάπη μου!

      Διαγραφή
    2. Νίκη Σκουτέρη Αγαπημένη μου σε ευχαριστώ θερμά για τα ένθερμα λόγια καρδιάς...
      Την αγνή σου ψυχή καμία σκοτεινή κηλίδα να μην αμαυρώσει..
      Να φωτίζεται πάντα από φως...
      Η πένα σου καθαρή σαν ατόφιο χρυσάφι...
      Να ξεχωρίζει...
      Και να χαρίζει...
      Στην ψυχή σου...
      Χρυσές επιτυχίες...
      Την αγάπη μου εκτίμηση και σεβασμό μου!!

      Διαγραφή
    3. Aγαπημένη μου θερμά σ' ευχαριστώ για τα τόσο τιμητικά λόγια. Καλή επιτυχία σε όλα Νατάσσα μου. Να χαμογελάς πάντα και να λάμπεις. Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Ενώ όνειρο για το μέλλον θέτει στόχους για το μέλλον, φέρνει επίσης την ικανότητα να διατηρήσει την πηγή έμπνευσης για την επίτευξη αυτών των στόχων. Εάν ένας μαθητής έχει όνειρα για το μέλλον και εργάζεται ενεργά για αυτούς, τότε είναι στο σωστό δρόμο. Και αν ο φοιτητής πήρε αυτό το μονοπάτι, η επιτυχία του αυξάνεται επίσης.
    Το να δίνουν οι μαθητές μια πραγματική ευθύνη στην εκπαίδευσή τους τους επιτρέπει να αναλάβουν ενεργό ρόλο στο σχολείο και να δείξουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το τι συμβαίνει στο σχολείο. Αν οι σπουδαστές μπορούν να αναπτύξουν όχι μόνο την αίσθηση ότι είναι σημαντικές, αλλά και η αίσθηση ότι έχουν ένα σκοπό, αυτό μπορεί να τους βοηθήσει να είναι πολύ παρακινημένοι ακαδημαϊκά.
    Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αυξήσουν το ακαδημαϊκό κίνητρο βοηθώντας τους μαθητές να εκτιμηθούν οι ίδιοι, να επικεντρωθούν στο σχολείο και να επιτύχουν ένα στόχο Όταν οι μαθητές παρακινούνται, προσπαθούν να πάρουν καλούς βαθμούς, δοκιμάζουν το καλύτερό τους και αναγκάζονται να βελτιωθούν.
    "Αυτό που επιλέγουμε κατά τη διδασκαλία δεν είναι αν θα είμαστε ο ήρωας των παιδιών, αλλά αν θα είμαστε καλός ήρωας ή κακός ήρωας. Τα παιδιά θα μας επιλέξουν ήδη ως ήρωες, και δεν θα το παρατηρήσουμε ", λέει ο Quaglia. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι ανώτερα όντα, αλλά σημαίνει ότι η οικοδόμηση εμπιστοσύνης με τους μαθητές, η εκμάθηση των ονομάτων τους μία προς μία και η συνεδρίαση μαζί τους μπορεί να αλλάξει τα πάντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ αγαπητέ Erdal για το τόσο εύστοχο σχόλιό σου και για την αγάπη σου στην εκπαίδευση. Να είσαι πάντα καλά!

      Διαγραφή
  3. Muy interesante el trabajo sobre los refugiados, un gran problema.
    Gracias, un beso

    ΑπάντησηΔιαγραφή