Τρίτη 21 Μαΐου 2019

ΠΟΡΕΙΑ ΜΕ ΣΤΟΧΟ, ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΔΡΑΣΗΣ

Το τμήμα μου έλαβε μέρος στη Μαθητική  Εβδομάδα Δράσης 2019 από τις 8 έως τις 12 Απριλίου 
<< Πορεία με στόχο >> της actionaid.
Η πορεία της είχε στόχο τον Στόχο της Αντζέντας 2030 : Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες. Εμείς προσεγγίσαμε τους υποστόχους  11.6 και 11.7  :
  • Πρόσβαση σε ασφαλείς και χωρίς αποκλεισμούς δημόσιους χώρους πρασίνου . 
  • Μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των πόλεων.
Η πορεία μας περιλάμβανε μια απόσταση που έπρεπε να μετρηθεί από το σχολείο μας μέχρι την παιδική χαρά της γειτονιάς μας.




Ποιος είναι ο κόσμος μας;
Τα παιδιά είπαν τις απόψεις τους για το σπίτι τους, την γειτονιά τους, την πόλη τους, την χώρα τους, τον πλανήτης τους. Χωρίζονται σε τόσες ομάδες όσοι και οι κύκλοι που αντιστοιχούν παραπάνω.











Παρουσιάζουν τις απόψεις και τις γνώσεις τους στην ολομέλεια της τάξης.







Συνειδητοποιούν ότι οι κύκλοι αυτοί είναι αλληλένδετοι και το πρόβλημα του ενός επηρεάζει και τον άλλον σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό. Τα προβλήματα γενικά του πλανήτη επηρεάζουν κάθε κύκλο. 



Τι είναι κόσμος και τι γειτονιά;
Στην αρχή τα παιδιά κατέθεσαν τις απόψεις τους δισταχτικά αλλά στην πορεία και μετά από μια διεξοδική παρουσίαση τόσο της γειτονιάς όσο και του πλανήτης μας τα παιδιά αντιλήφθηκαν ότι αν παρατηρούμε πράγματα γύρω μας συνειδητοποιούμε ότι πολλά δεν τα είχαμε προσέξει. Στον κόσμο έβγαλαν το συμπέρασμα ότι είναι η γη και στην γειτονιά με ροζ χαρτάκια συμπλήρωσαν αυτά που ανακάλυψαν στην γειτονιά τους εμπλουτίζοντας τις γνώσεις τους.



Η πορεία μας
Οργανωνόμαστε κι έτοιμοι να δούμε τι θα ανακαλύψουμε στην πορεία μας, ποια τα προβλήματα της γειτονιάς μας , ποιες πιθανές λύσεις μπορούν να δοθούν, ποιοι είναι υπεύθυνοι για τα προβλήματα αυτά και ποιοι για τη λύση τους, ποιες οι ενέργειές τους ως αυριανοί πολίτες της πόλης τους και της χώρας τους.


Μετράμε την απόσταση




Παντού σημειωμένοι οι τοίχοι τόσο του δικού μας σχολείου όσο και του δημοτικού.



Εμπόδια στα πεζοδρόμια που μας αναγκάζουν να κατέβουμε στους δρόμους.



Παρατημένα τα πεζοδρόμια 




Το προστατευτικό κιγκλίδωμα του σχολείου μας με πρόβλημα.



Σίδερα με σκουριές


Χαλασμένα πεζοδρόμια


Σκουπίδια 

Οι διαβάσεις πεζών έχουν ξεβάψει κι αυτοκίνητα παρκάρουν πάνω σε αυτές.








Γενικά το πρόβλημα καθαριότητας τόσο έξω από το σχολείο μας όσο και γενικά στη γειτονιά μας είναι πολύ έντονο.



Τα πεζοδρόμια έχουν γίνει χώρος παρκαρίσματος

Φθάνουμε στην παιδική χαρά.

Βαμμένη η ταμπέλα



Σε αρκετά καλή κατάσταση η παιδικά χαρά με λίγο όμως παιχνίδια αν και υπάρχει χώρος για περισσότερα.

Οι βρύσες δεν ανοίγουν εύκολα

Τα παιδιά παρατηρούν ότι λείπει το σιφόνι στην βρύση.


Πεταμένες καρέκλες





Κοντάρια



Ψάχνουμε κι αναζητούμε 

Σκουπίδια κι εκεί 






γλάστρες 


Στην επιστροφή μας συνειδητοποιούμε ότι υπάρχει παρκαρισμένη μηχανή στο πεζοδρόμιο του σχολείου μας πράγμα επικίνδυνο για τη σωματική ακεραιότητα των παιδιών.

Τα κοντάρια γυμναστικής χρησιμοποιήθηκαν ως συμβατή μονάδα μέτρησης στα 70cm.

τα παιδιά μέτρησαν 140 κοντάρια και κάναμε την πράξη στην επιστροφή στο σχολείο μας.

Διανύσαμε 98 μέτρα και στο διάστημα αυτό παρατηρήσαμε κι ανακαλύψαμε μαγαζιά που δεν είχαμε προσέξει πρωτύτερα , εντοπίσαμε βρομιές κι ακαθαρσίες , χαλασμένα πεζοδρόμια, αποκλεισμένα πεζοδρόμια, ξεβαμμένες διαβάσεις που περνούν απαρατήρητες από τους οδηγούς, παράνομα παρκαρίσματα, βαμμένους τοίχους με συνθήματα κ.λ.π.
Αποφασίσαμε να κάνουμε καταγραφή αυτών των προβλημάτων της γειτονιάς μας και να στείλουμε επιστολή στον Δήμαρχο της πόλης μας.
Επίσης κατανόησαν ότι είναι πιο χρήσιμο να περπατούν παρά να κινούνται σε κοντινές αποστάσεις με αυτοκίνητα και να επιβαρύνεται έτσι το περιβάλλον μας.



5 σχόλια:

  1. Πολλή κι εκλεκτή δουλειά,Νίκη μου!!!Συγχαρητήρια σε όλους σας!!!!Καλό τετραήμερο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολλή κι εκλεκτή δουλειά,Νίκη μου!!!Συγχαρητήρια σε όλους σας!!!!Καλό τετραήμερο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Muy buena publicación, para que los niños observen su entorno con sus aspectos buenos y los que hay que remediar.
    Saludos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή