Το έργο Χιονισμένο τοπίο είναι πίνακας
του Βίνσεντ Βαν Γκογκ του 1888, που θεωρείται
πως είναι ένας από τους πρώτους πίνακες που έφτιαξε στην Αρλ . Ο
πίνακας απεικονίζει τις πεδιάδες Λα Κρο .
Τη στιγμή που ο Βαν Γκογκ ζωγράφισε τον πίνακα
"Χιονισμένο τοπίο" ήταν 35 ετών. Ζώντας στην Αρλ στη νότια Γαλλία, βρέθηκε στο απόγειο της καριέρας του δημιουργώντας
μερικά από τα καλύτερα έργα του όπως
τοπία, αγροικίες και τους ανθρώπους της περιοχής της Αρλ, της Νιμ και της Αβινιόν.
Όταν ο Βαν Γκογκ έφτασε στην Αρλ τον Φεβρουάριο του 1888, το
έδαφος ήταν σκεπασμένο με χιόνι εξαιτίας
των καταγεγραμμένων χαμηλών θερμοκρασιών. Την εποχή που έγινε αυτός ο πίνακας,
το χιόνι είχε αρχίσει να λιώνει. Θεωρείται
πως αυτός ο πίνακας είναι ένας από τους πρώτους που έκανε στην Αρλ. Σε ένα
γράμμα του προς τον αδελφό του Τεό περίπου στις 24 Φεβρουαρίου
του 1888, ο Βαν Γκογκ περιγράφει πως είχε τελείωσε τρεις πίνακες σε τρεις μέρες
και ένας από αυτούς ήταν το "Χιονισμένο τοπίο".
Α.Γίνεται παρατήρηση του πίνακα και τα παιδιά απαντούν στις ερωτήσεις της δασκάλας τους:
Α.Γίνεται παρατήρηση του πίνακα και τα παιδιά απαντούν στις ερωτήσεις της δασκάλας τους:
- Πολύ άσπρο ( Δημήτρης)
- Ένα δάσος ( Νεκταρία)
- Είναι χειμώνας ( Γιώργος Λ.)
- Χιονίζει ( Ηλίας)
- Κρύο , έχει ρίξει χιόνι και έχει αέρα( Μάρω)
- Χειμώνας, δεν υπάρχουν φύλλα στα δέντρα και βλέπω χιόνι ( Χαρούλα)
- 2 άνθρωποι φοράνε παλτό για να μην κρυολογήσουνε ( Τάκης)
- Μπορεί να έχει ανεμοστρόβιλους ( Νεκταρία)
- Μπορεί να υπάρχουν αστραπές ( Γιώργος Λ.)
- Μάλλον βλέπουμε ηλιοβασίλεμα ( Αλέξανδρος)
- Κάποια δέντρα έχουν φύλλα και υπάρχει χιόνι ( Ηλίας)
Β. Από τη γωνιά δραματοποίησης βρίσκουν υφάσματα με τα χρώματα του πίνακα
Γ. Αυτοσχεδιασμοί
Πώς αισθάνονται όταν περπατούν στο χιόνι;
Πώς είναι η υφή του χιονιού;
Τι κάνουν όταν πάνε για χιόνι;
Ακούγεται μουσική οι 4 εποχές του Βιβάλντι και το κάθε παιδί αυτοσχεδιάζει τι κάνει όταν είναι στο χιόνι. Το λευκό πανί είναι το χιόνι. Όταν η μουσική σταματά το κάθε παιδί τυλίγεται με το χιόνι όπως θέλει!
Δ. Ομαδική σύνθεση του πίνακα
Τα παιδιά κόβουν χαρτοταινία και κολλούν κορμούς και κλαδιά. Στο τέλος καλύπτουν όλο το καφέ χαρτόνι με τέμπερες. Γίνεται η αφαίρεση της ταινίας και αποκαλύπτεται το δάσος των παιδιών.
Ε. Σκουφο- κασκολ- μαγειρέματα
Ένας μάγειρας υπναράς του αρέσει να μαγειρεύει σκούφους και κασκόλ. Υπάρχει ένα πρόβλημα όμως. Νυστάζει πολύ και τον παίρνει ο ύπνος. Τότε τα παιδιά βρίσκουν ευκαιρία να πάρουν τα χειμωνιάτικά τους. Δεν πρέπει να μπερδευτούν όμως , ούτε να προλάβει να τους δει ο μάγειρας όταν ξυπνήσει!
Στ. Ιστορία << Οι αστυνομικοί και οι κλέφτες>>
Με βάση τον πίνακα του καλλιτέχνη τα παιδιά βάζουν την φαντασία τους και φτιάχνουν τη δική τους ιστορία για το τι γίνεται μέσα στο χιονισμένο αυτό τοπίο.
Ακολουθεί η ιστορία , ζωγραφιά ζωγραφιά
Ζ. Θεατρικό παιχνίδι
Μια φορά κι έναν καιρό υπήρχε ένα μεγάλο και ορμητικό ποτάμι. Τα νερά του κυλούσαν με πολλή δύναμη , παρασέρνοντας τα πάντα στο πέρασμά του. Στις όχθες του είχαν φυτρώσει πολύ ψηλά δέντρα. Την άνοιξη ήταν γεμάτα φύλλα και καρπούς , κάνοντας χαρούμενα τα ζωάκια και τα πουλάκια. 'Ομως μες στον χειμώνα τα φύλλα τους είχαν πέσει και ο αέρας κούναγε δυνατά τα κλαριά τους.
Είχε χιονίσει πάρα πολύ ένα πρωινό.
Έτσι λοιπόν οι άνθρωποι έπρεπε να ήταν ντυμένοι στα ζεστά για να μην κρυώσουν. Φορούσαν παλτά, μπότες, κασκόλ, γάντια και σκουφιά.
Όμως κάποια ζωάκια άργησαν να πέσουν στην χειμέρια νάρκη τους και τώρα έτρεχαν βιαστικά να βρουν μια φωλιά. Τα φίδια σέρνονταν απελπισμένα. Κρύωναν πολύ!
Τα σκιουράκια πηδούσαν δεξιά και αριστερά , κρατώντας και το φουντουκάκι τους κι έτρεχαν να βρουν φωλιά.
Το ίδιο έπαθαν και κάτι χελώνες. Μα πού θα βρουν να σκάψουν και να κρυφτούν; Γρήγορα χελωνίτσες ψάξτε , πριν το χιόνι σκεπάσει τα πάντα. Προσοχή στον ποταμό. Πολύ κοντά του πάτε!
Ψάξτε , ψάξτε!!!!!!
Και δεν αργούν να βρουν μια φωλίτσα , να κρυφτούν εκεί και να κοιμηθούν μέχρι να έρθει η άνοιξη.
Και τα δέντρα πάντα στη θέση τους , μες στη σοφία τους και στην παρατήρηση αυτών που συμβαίνουν στη φύση!
Η. Τι μυστικό κρύβουν οι φωτογραφίες;
Οι φωτογραφίες είναι από το διαδίκτυο. Τα παιδιά πρέπει να ταξιδέψουν με την φαντασία τους, να σκεφθούν τι γίνεται μέσα στις χειμωνιάτικες αυτές εικόνες και να αποτυπώσουν τις σκέψεις τους στο χαρτί.
Η οικογένεια και η δασκάλα μου πήγαμε να παίξουμε χιονόμπαλες στο χιόνι. Είμαστε όλοι πολύ χαρούμενοι. |
Οι αστυνομικοί έπιασαν τον κλέφτη. |
Η οικογένεια είχε πάει βόλτα στο χιονισμένο δάσος και βρήκε έναν σκοτωμένο άνθρωπο κοντά στο ποτάμι. |
Το κοριτσάκι παίρνει άδεια από τους γονείς της να βγει έξω και να παίξει στο χιόνι. Έφτιαξε και χιονάνθρωπο ζογκλέρ. |
Ένα παιδάκι προσπαθεί να φτιάξει χιονάνθρωπο. Όμως ξεχάστηκε καθώς κοίταζε τα πουλάκια. |
Το κοριτσάκι έχει φτιάξει χιονάνθρωπο και ζητά από τους γονείς του να βγουν από το σπίτι και να παίξουν χιονόμπαλες. |
Οι 3 φίλοι ανακάλυψαν 2 φίδια στη βόλτα που είχαν πάει. |
Τα αγοράκια έφτιαξαν χιονάνθρωπο και το κοριτσάκι τους έφερε μια σκούπα. |
Ένα κοριτσάκι βρήκε ένα νεκρό φίδι επειδή δεν άντεξε το κρύο. |
Τα παιδιά πάνε στο βουνό να βρούνε μία μπαταρία. |
Οι γονείς έχασαν το παιδί και ψάχνουν να το βρουν. |
Η κυρία μου ήθελε να πάει σε πάρτι γενεθλίων. Με το μαχαίρι έκοψε την τούρτα για να φάει. |
Τα παιδάκια παίζουν στο χιόνι. |
Οι άνθρωποι προσπαθούν να πάνε στο εργαστήριό τους για να φτιάξουν αμάξι. |
Μέσα στο χιονισμένο δάσος υπάρχει ένας πύργος και οι 2 γιαγιάδες έχασαν το δρόμο τους για το σπίτι τους. |
Είναι αστυνομικοί. Ο ένας τρώει πίτα και ο άλλος κάνει περιπολία. |
4 φίλοι είχαν πάει βόλτα και είδαν πολλά ζώα. Μία γαζέλα είχε σφηνώσει το πόδι της και 2 γορίλες πήγαν να τη βοηθήσουν. |
Ένα παιδάκι πήγε διακοπές στα χιόνια. Καθώς έστηνε την σκηνή του , έπεσε σε ένα λάκκο. |
Ο αστυνομικός κυνηγά τον κλέφτη. |
Τα παιδιά κορνίζαραν και τις ζωγραφιές τους , επιλέγοντας το σχέδιο που ήθελαν.
Συγχαρητήρια!!! Πολύ ωραίες οι δραστηριότητές σας!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστούμε πολύ Νίκη!
ΔιαγραφήΕξαιρετικές δραστηριότητες! Μπράβο σας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστούμε Τζένη πολύ!!!!!!!!
Διαγραφή