Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2017

Η ΑΛΕΠΟΥ, Η ΑΡΚΟΥΔΑ ΚΑΙ Η ΜΕΛΙΣΣΑ


Α. Διάβασα στα παιδιά από τα Παραμύθια και Ιστορίες για ένα έτος, εκδόσεις Μαλλιάρης παιδεία  και από τον  μήνα Νοέμβριο , το παραμύθι << Η αλεπού , η αρκούδα και η μέλισσα>>.





Μια ιστορία που άρεσε πολύ στα παιδιά , με αναφορά στα παθήματα αυτών που ειρωνεύονται τους άλλους και που περηφανεύονται για τα προτερήματά τους !
Β. Ακολουθούν οι ζωγραφιές των παιδιών:

















Γ.  Γίνεται η επεξεργασία του πίνακα << Αλεπού >> του Φραντζ  Μαρκ ( έχουμε επιλέξει να ασχοληθούμε με αυτό το ζώο από το παραμύθι)


Τι βλέπετε;
  • Αλεπού ( Ιωάννα)
  • Σκύλος ( Ζωή)
  • Αρκούδα ( Κωνσταντίνος)
  • Λύκος ( Δημήτρης και Ζωή)
  • Δέντρα και φύλλα ( Μαρίσια)
  • Γάτα ( Γιάννης Δ.)
  • Γρασίδι ( Χρήστος)
  • Βουνό ( Σταυρούλα)
  • Δρόμος ( Ιωάννα)
  • Καγκουρό ( Χάρης)
  • Αλεπού ( Μαρίσια)
  • Μονοπάτι ( Χρήστος )
  • Φωτιά ( Ζωή)
  • Γέφυρα που στέκεται το ζωάκι και από κάτω η λίμνη ( Έφη)
  • Αίμα ( Δημήτρης)
  • Σπηλιά ( Κωνσταντίνος)
Προχωράμε σε συλλογισμούς διαδοχικού αποκλεισμού προκειμένου να συμφωνήσουμε στο τι ζώο είναι:
Ποιο είναι το μέγεθος της γάτας;           Μικρό
Ποιο είναι το μέγεθος του Λύκου ;        Πιο μεγάλο
Πώς είναι η αρκούδα;                             Πιο χοντρή
Η ουρά του σκύλου;                                Δεν έχουν τόσο μακριές ουρές και τόσο μυτερά αυτιά
Αποκλείοντας χαρακτηριστικά οδηγούμαστε στο αποτέλεσμα ............. και πριν προλάβουμε να το πούμε είπε ο Χρήστος << Αλεπού , το γράφει>>. Και ναι είναι αλεπού και το γράφει στον πίνακα.

Χρώματα 
Κίτρινο, κόκκινο, πράσινο, άσπρο, μπλε, πορτοκαλί , καφέ, μαύρο, γκρι, μοβ

Υποθέσεις : Τι κάνει  η αλεπού μας τώρα ;
  • Λυπημένη ( έχει κάτω το κεφάλι της, Ζωή)
  • Νυσταγμένη ( έχει ξαπλώσει, Κωνσταντίνος)
  • Γεννάει ( Δείχνει να πονάει, Χάρης και Χρήστος)
  • Κουρασμένη ( Πάει κάπου , Σταυρούλα)
  • Πονάει ( έχει χτυπήσει, Ιωάννα)
  • Αγκάθι στο πόδι ( Κωνσταντίνος)
  • Κοιτάζει την εξοχή (θέλει να την ταϊσει κάποιος , Χαρά)
  • Θαυμάζει την ομορφιά της λίμνης ( Χρήστος)
  • Μυρίζει να βρει φαγητό ( Μαρίσια και Χρήστος)
  • Είναι σκοτωμένη (έκλεψε ζώο, Κωνσταντίνος)
Τι θα κάνει μετά;
  • Μπορεί να φοβάται και θα τρέξει γρήγορα να κρυφτεί ( Δημήτρης)
  • Θα σηκωθεί και θα πάει βόλτα ( Χρήστος)
  • Κρύβει τα μωρά της και θα ζητήσει βοήθεια ( Ζωή , Χρήστος)
  • Θα τρέξει να σωθεί ( Ζωή, Σταυρούλα)
  • Θα σηκωθεί και θα πάει να βρει φαγητό ( Κωνσταντίνος)
  • Κάποιος έκλεψε τα παιδιά της και θα πάει να τα βρει ( Χρήστος)
  • Είναι λυπημένη γιατί αγαπάει άλλον και θα πάει να του το πει ( Ζωή , Κωνσταντίνος)
  • Θα σηκωθεί να πάει επίσκεψη ( Έφη)
Δ. Ζωγραφίζουν την αλεπού
(απαραίτητο να μπορέσουν να προσδιορίσουν το σώμα της αλεπούς και αυτό πρώτα να ζωγραφίσουν)













Ε. Δραματοποίηση


Περπατάμε σαν αρκούδες


Περπατάμε σαν αλεπούδες 


Μας τσιμπάει η μέλισσα και πέφτουμε στον γκρεμό


Κοροϊδεύουμε την αρκούδα


Πλήρως απογοητευμένοι


Στ. Παζλ



Επιλέγουμε έναν πίνακα και τον κόβουμε σε κομμάτια μακρόστενα.


Τα παιδιά συναρμολογούν τον πίνακα παζλ














Τρίτη, 17 Ιανουαρίου 2017

ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΞΟΥΜΕ ΤΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΑΣ!!!

Οι δράσεις αυτές πραγματοποιούνται πάντα τον Οκτώβριο , τις συνεχίζω μέχρι και τον Νοέμβριο και είναι η απαρχή της αφήγησης των παιδιών.
Για να εξασκήσουμε λίγο τη φαντασία, την αυτοέκφραση και την ελευθερία του  προφορικού λόγου έχω σκεφτεί  το εξής:
Τα παιδιά ζωγραφίζουν ελεύθερο θέμα , ότι θέλει το καθένα.
Συζητάω μαζί τους και σημειώνω τι έχουν ζωγραφίσει.
Στην παρεούλα παρουσιάζω τις ζωγραφιές των παιδιών.
Αυτός που έχει οριστεί τυχερός την ημέρας επιλέγει κάποια ,χωρίς να την βλέπει ποια είναι και ποιανού είναι.
Συνήθως τις έχω γυρισμένες ανάποδα.

Οι ζωγραφιές εκείνης της ημέρας
Οι καλεσμένοι πάνε στο σπίτι

Θέλω να πάω ξενοδοχείο γιατί εκεί κοιμάμαι όσο θέλω. Όταν πάω σχολείο αναγκάζομαι να ξυπνάω

Το κοριτσάκι μαζεύει λουλούδια για τη μαμά της

Τα παιδιά βγαίνουν από το σπίτι τους και κόβουν μήλα

Οι γονείς μαθαίνουν στα παιδιά την αλφαβήτα

Το σπίτι μου

Οι φοιτητές κρατάνε τριαντάφυλλα για την ελευθερία ( Πολυτεχνείο)

Ο Γιάννης μαζεύει μήλα από τη γιαγιά την Βούλα

Οικογένεια

Η Αναστασία κρατάει ένα μπαλόνι καρδιά. Της αρέσει πολύ.

Ένα βράδυ έριξε βροχή και τα κορίτσια πάνε αλλού να παίξουν.

Πράγματα του Ιωσήφ (φίλος).

Οικογένεια

Λουλούδια και παιδιά

Είναι έξω , θέλει να πάει σπίτι της.

Παράθυρα

Οικογένεια


Στόχος να λάβουν μέρος όλες οι ζωγραφιές. Δεν υπάρχουν όμορφες κι άσχημες.
Η τυχερή είναι αυτή:


Στο επόμενο στάδιο πρέπει ο κάθε μαθητής να κάνει μια υπόθεση σχετική με τη ζωγραφιά. Καμία άποψη δεν πρέπει να συμφωνεί με τις προηγούμενες. Όσες είναι τα παιδιά τόσες διαφορετικές απόψεις. Αυτός που δεν παίρνει μέρος είναι ο τυχερός της ζωγραφιάς. Που ξέρει τι ζωγράφισε!
Αφού ακουστούν όλες οι απόψεις τότε ανακοινώνει το παιδί τι έχει ζωγραφίσει.
Δίνουμε τίτλο στη ζωγραφιά του.
Εδώ ο τίτλος είναι : << Η οικογένεια πάει στο σπίτι της>>.
 Φτιάχνουμε μια πολύ μικρή ιστορία , φανταστική που τώρα την περιγράφει το παιδί που το ζωγράφισε.
Και προχωράμε στην οπτική παρατήρηση και ανακαλύπτουμε χρώματα,σχήματα, συναισθήματα μεγέθη, εκτιμήσεις μεγεθών και χωροχρονικών εννοιών.
Σε επόμενο στάδιο ο πρωταγωνιστής προχωρά σε διαδοχικό αποκλεισμό. << Κι αν δεν είναι αυτό;>> , << Κι αν συνέβαινε αυτό ;>> , << Τότε τι θα έκανες;>>. Και άλλες ερωτήσεις ανάλογα με τα ερεθίσματα που θα δοθούν.
Είναι μια πολυποίκιλη και σύνθετη διαδικασία που αρέσει πολύ στα παιδιά.
Ο χρόνος υλοποίησης είναι σχετικός με τον αριθμό των παιδιών. Ο μέσος χρόνος μια τάξης πολυπληθής είναι 45 λεπτά.

Να έχετε καλούς πειραματισμούς!!!!




Blogging tips
}, 10);