Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2017

Η ΑΛΕΠΟΥ, Η ΑΡΚΟΥΔΑ ΚΑΙ Η ΜΕΛΙΣΣΑ


Α. Διάβασα στα παιδιά από τα Παραμύθια και Ιστορίες για ένα έτος, εκδόσεις Μαλλιάρης παιδεία  και από τον  μήνα Νοέμβριο , το παραμύθι << Η αλεπού , η αρκούδα και η μέλισσα>>.





Μια ιστορία που άρεσε πολύ στα παιδιά , με αναφορά στα παθήματα αυτών που ειρωνεύονται τους άλλους και που περηφανεύονται για τα προτερήματά τους !
Β. Ακολουθούν οι ζωγραφιές των παιδιών:

















Γ.  Γίνεται η επεξεργασία του πίνακα << Αλεπού >> του Φραντζ  Μαρκ ( έχουμε επιλέξει να ασχοληθούμε με αυτό το ζώο από το παραμύθι)


Τι βλέπετε;
  • Αλεπού ( Ιωάννα)
  • Σκύλος ( Ζωή)
  • Αρκούδα ( Κωνσταντίνος)
  • Λύκος ( Δημήτρης και Ζωή)
  • Δέντρα και φύλλα ( Μαρίσια)
  • Γάτα ( Γιάννης Δ.)
  • Γρασίδι ( Χρήστος)
  • Βουνό ( Σταυρούλα)
  • Δρόμος ( Ιωάννα)
  • Καγκουρό ( Χάρης)
  • Αλεπού ( Μαρίσια)
  • Μονοπάτι ( Χρήστος )
  • Φωτιά ( Ζωή)
  • Γέφυρα που στέκεται το ζωάκι και από κάτω η λίμνη ( Έφη)
  • Αίμα ( Δημήτρης)
  • Σπηλιά ( Κωνσταντίνος)
Προχωράμε σε συλλογισμούς διαδοχικού αποκλεισμού προκειμένου να συμφωνήσουμε στο τι ζώο είναι:
Ποιο είναι το μέγεθος της γάτας;           Μικρό
Ποιο είναι το μέγεθος του Λύκου ;        Πιο μεγάλο
Πώς είναι η αρκούδα;                             Πιο χοντρή
Η ουρά του σκύλου;                                Δεν έχουν τόσο μακριές ουρές και τόσο μυτερά αυτιά
Αποκλείοντας χαρακτηριστικά οδηγούμαστε στο αποτέλεσμα ............. και πριν προλάβουμε να το πούμε είπε ο Χρήστος << Αλεπού , το γράφει>>. Και ναι είναι αλεπού και το γράφει στον πίνακα.

Χρώματα 
Κίτρινο, κόκκινο, πράσινο, άσπρο, μπλε, πορτοκαλί , καφέ, μαύρο, γκρι, μοβ

Υποθέσεις : Τι κάνει  η αλεπού μας τώρα ;
  • Λυπημένη ( έχει κάτω το κεφάλι της, Ζωή)
  • Νυσταγμένη ( έχει ξαπλώσει, Κωνσταντίνος)
  • Γεννάει ( Δείχνει να πονάει, Χάρης και Χρήστος)
  • Κουρασμένη ( Πάει κάπου , Σταυρούλα)
  • Πονάει ( έχει χτυπήσει, Ιωάννα)
  • Αγκάθι στο πόδι ( Κωνσταντίνος)
  • Κοιτάζει την εξοχή (θέλει να την ταϊσει κάποιος , Χαρά)
  • Θαυμάζει την ομορφιά της λίμνης ( Χρήστος)
  • Μυρίζει να βρει φαγητό ( Μαρίσια και Χρήστος)
  • Είναι σκοτωμένη (έκλεψε ζώο, Κωνσταντίνος)
Τι θα κάνει μετά;
  • Μπορεί να φοβάται και θα τρέξει γρήγορα να κρυφτεί ( Δημήτρης)
  • Θα σηκωθεί και θα πάει βόλτα ( Χρήστος)
  • Κρύβει τα μωρά της και θα ζητήσει βοήθεια ( Ζωή , Χρήστος)
  • Θα τρέξει να σωθεί ( Ζωή, Σταυρούλα)
  • Θα σηκωθεί και θα πάει να βρει φαγητό ( Κωνσταντίνος)
  • Κάποιος έκλεψε τα παιδιά της και θα πάει να τα βρει ( Χρήστος)
  • Είναι λυπημένη γιατί αγαπάει άλλον και θα πάει να του το πει ( Ζωή , Κωνσταντίνος)
  • Θα σηκωθεί να πάει επίσκεψη ( Έφη)
Δ. Ζωγραφίζουν την αλεπού
(απαραίτητο να μπορέσουν να προσδιορίσουν το σώμα της αλεπούς και αυτό πρώτα να ζωγραφίσουν)













Ε. Δραματοποίηση


Περπατάμε σαν αρκούδες


Περπατάμε σαν αλεπούδες 


Μας τσιμπάει η μέλισσα και πέφτουμε στον γκρεμό


Κοροϊδεύουμε την αρκούδα


Πλήρως απογοητευμένοι


Στ. Παζλ



Επιλέγουμε έναν πίνακα και τον κόβουμε σε κομμάτια μακρόστενα.


Τα παιδιά συναρμολογούν τον πίνακα παζλ














2 σχόλια:

Blogging tips
}, 10);