Τρίτη, 17 Ιανουαρίου 2017

ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΞΟΥΜΕ ΤΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΑΣ!!!

Οι δράσεις αυτές πραγματοποιούνται πάντα τον Οκτώβριο , τις συνεχίζω μέχρι και τον Νοέμβριο και είναι η απαρχή της αφήγησης των παιδιών.
Για να εξασκήσουμε λίγο τη φαντασία, την αυτοέκφραση και την ελευθερία του  προφορικού λόγου έχω σκεφτεί  το εξής:
Τα παιδιά ζωγραφίζουν ελεύθερο θέμα , ότι θέλει το καθένα.
Συζητάω μαζί τους και σημειώνω τι έχουν ζωγραφίσει.
Στην παρεούλα παρουσιάζω τις ζωγραφιές των παιδιών.
Αυτός που έχει οριστεί τυχερός την ημέρας επιλέγει κάποια ,χωρίς να την βλέπει ποια είναι και ποιανού είναι.
Συνήθως τις έχω γυρισμένες ανάποδα.

Οι ζωγραφιές εκείνης της ημέρας
Οι καλεσμένοι πάνε στο σπίτι

Θέλω να πάω ξενοδοχείο γιατί εκεί κοιμάμαι όσο θέλω. Όταν πάω σχολείο αναγκάζομαι να ξυπνάω

Το κοριτσάκι μαζεύει λουλούδια για τη μαμά της

Τα παιδιά βγαίνουν από το σπίτι τους και κόβουν μήλα

Οι γονείς μαθαίνουν στα παιδιά την αλφαβήτα

Το σπίτι μου

Οι φοιτητές κρατάνε τριαντάφυλλα για την ελευθερία ( Πολυτεχνείο)

Ο Γιάννης μαζεύει μήλα από τη γιαγιά την Βούλα

Οικογένεια

Η Αναστασία κρατάει ένα μπαλόνι καρδιά. Της αρέσει πολύ.

Ένα βράδυ έριξε βροχή και τα κορίτσια πάνε αλλού να παίξουν.

Πράγματα του Ιωσήφ (φίλος).

Οικογένεια

Λουλούδια και παιδιά

Είναι έξω , θέλει να πάει σπίτι της.

Παράθυρα

Οικογένεια


Στόχος να λάβουν μέρος όλες οι ζωγραφιές. Δεν υπάρχουν όμορφες κι άσχημες.
Η τυχερή είναι αυτή:


Στο επόμενο στάδιο πρέπει ο κάθε μαθητής να κάνει μια υπόθεση σχετική με τη ζωγραφιά. Καμία άποψη δεν πρέπει να συμφωνεί με τις προηγούμενες. Όσες είναι τα παιδιά τόσες διαφορετικές απόψεις. Αυτός που δεν παίρνει μέρος είναι ο τυχερός της ζωγραφιάς. Που ξέρει τι ζωγράφισε!
Αφού ακουστούν όλες οι απόψεις τότε ανακοινώνει το παιδί τι έχει ζωγραφίσει.
Δίνουμε τίτλο στη ζωγραφιά του.
Εδώ ο τίτλος είναι : << Η οικογένεια πάει στο σπίτι της>>.
 Φτιάχνουμε μια πολύ μικρή ιστορία , φανταστική που τώρα την περιγράφει το παιδί που το ζωγράφισε.
Και προχωράμε στην οπτική παρατήρηση και ανακαλύπτουμε χρώματα,σχήματα, συναισθήματα μεγέθη, εκτιμήσεις μεγεθών και χωροχρονικών εννοιών.
Σε επόμενο στάδιο ο πρωταγωνιστής προχωρά σε διαδοχικό αποκλεισμό. << Κι αν δεν είναι αυτό;>> , << Κι αν συνέβαινε αυτό ;>> , << Τότε τι θα έκανες;>>. Και άλλες ερωτήσεις ανάλογα με τα ερεθίσματα που θα δοθούν.
Είναι μια πολυποίκιλη και σύνθετη διαδικασία που αρέσει πολύ στα παιδιά.
Ο χρόνος υλοποίησης είναι σχετικός με τον αριθμό των παιδιών. Ο μέσος χρόνος μια τάξης πολυπληθής είναι 45 λεπτά.

Να έχετε καλούς πειραματισμούς!!!!




4 σχόλια:

Blogging tips
}, 10);