Πέμπτη 16 Ιουλίου 2015

ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ

Ο χάρτης είναι μια οπτική απεικόνιση μιας περιοχής και των σχέσεων μεταξύ των στοιχείων αυτής. Μπορεί να απεικονίζει την επιφάνεια της γης ή κάποιο τμήμα της , όπως ηπείρους, χώρες, νομούς, θάλασσες.
Οι χάρτες είναι πολύ χρήσιμοι στον άνθρωπο για διάφορους λόγους. Με βάση αυτούς επιτυγχάνεται ο προσανατολισμός, έτσι ώστε να μπορεί κάποιος να καθοδηγηθεί σε ένα ξένο για αυτόν μέρος, να εντοπίσει τη θέση του σε μια γεωγραφική περιοχή, να σχεδιάζονται τα μεγάλα τεχνικά και στρατιωτικά έργα κτλ. Το γνωστικό αντικείμενο κατασκευής χαρτών με επιστημονικές μεθόδους και πρακτικές ονομάζεται  Χαρτογραφία  και η σχετική εργασία χαρτογράφηση.

Τους διακρίνομαι σε  πολιτικούς, γεωφυσικούς και τοπογραφικούς.

Πολλές φορές , στην ώρα του κύκλου, γίνεται χρησιμοποίηση του χάρτη , είτε σε παγκόσμια κλίμακα ,είτε σε τοπική ανάλογα με το θέμα που προσεγγίζεται. Όμως , πώς μπορεί ένα μικρό παιδί να συνειδητοποιήσει τι είναι χάρτης; Πώς μπορεί να τον αναπαραστήσει μια και δεν είναι ούτε ειδικός, ούτε και συγκεκριμένος επιστήμονας; Και πότε έχει νόημα η μαθησιακή διαδικασία; Όταν ο εκπαιδευτικός παραδίδει το μάθημά τους και έχει την προσδοκία να ανταποκριθεί και το παιδί πάνω σε αυτό; Ή όταν και σε ανύποπτο χρόνο , το παιδί οικειοποιείται κάτι που έχει ακούσει και προσπαθεί με κάθε μέσο να το εξωτερικεύσει; Τότε δεν πρέπει ν' αδράξει την ευκαιρία ο εκπαιδευτικός; Τότε δεν έχει νόημα η μαθησιακή διαδικασία , ανεξαιρέτου αποτελέσματος;

Δύο μαθητές μου προσπάθησαν αυτό ακριβώς να κάνουν. Και ο ένας εμπνεύστηκε από τον άλλο και με χαρά παρουσίασαν τους χάρτες που έφτιαξαν, με διαδρομές , σημεία , γράμματα , λιμάνια ......


Ο τίτλος με το όνομα του παιδιού

Εσωτερικά ο χάρτης με κατεύθυνση προς την Καλαμάτα ( ωραία πόλη)

Και η σειρά του Τάκη με την προτροπή <<ανοιξέ το>>

Μου γράφει: << από κει που έχει το βελάκι έχει το ζελοτέιπ>>. Το είχε κλείσει με ζελοτέιπ και έπρεπε να το ανοίξω προσεχτικά.

Έτοιμος ο οδικός μας χάρτης , με αρκετούς προορισμούς. Τους ακολουθήσαμε και με το χέρι μας, για να φτάσουμε στον κάθε προορισμό.

Περιλαμβάνει την Ζάκυνθο, την Καλαμάτα, την Κίμωλο, την Κρήτη, την Σαλαμίνα, την Μήλο. Όλοι τους καταπληκτικοί προορισμοί.

Τους βάζουμε δίπλα δίπλα και τους επιβραβεύουμε.......

Ο Νίκος συνέχισε και έφτιαξε και άλλο χάρτη. Η μεγάλη του αγάπη η θάλασσα......

Πάω στην Καλαμάτα...........


Τα καλαμάκια που έβαλε , είναι το λιμάνι.

Και τι χρειάζεται να έχουμε κοντά μας , για να μπορέσουμε να μετακινηθούμε και να φτάσουμε στους προορισμούς μας;


Χρήματα......μαντέψτε από τι είναι αυτά τα χρήματα.......;


Μετράμε και γράφουμε πόσα θα πάρουμε μαζί μας.....( Μεγάλο ποσό βλέπω, θα μας νομίσουν και πλούσιους)

Είναι από χαρτοπετσέτες που ο Τ. έκοψε προσεχτικά γύρω γύρω. Κάναμε και μαθηματικά με αφορμή  αυτά τα ευρώ. Από το χρώμα τα παιδιά κατάλαβαν ότι είναι ένα μεγάλο και σεβαστό ποσό. ( Τώρα αυτό το χρώμα, λόγω συνθηκών, τείνουμε να το ξεχάσουμε).
Μετρήσαμε και είπαμε από πόσες φορές έχουμε 100 ευρώ.  Και με αυτά εξοπλίσαμε το κουκλόσπιτο μας για να μπορούμε να πραγματοποιούμε συναλλαγές. (;)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου