Η σημασία της δημιουργικότητας σε ό,τι αφορά την εξέλιξη του νηπίου είναι ιδιαίτερα σημαντική, διότι τα παιδιά χρειάζεται να είναι ικανά να ανακαλύπτουν , να δημιουργούν και να εφευρίσκουν. Πολλές φορές μέσα στο χώρο του Νηπιαγωγείου, στο ελεύθερο παιχνίδι ή και στον ελεύθερο χρόνο τους, τους δίνονται δυνατότητες για ανάπτυξη δημιουργικότητας , ελεύθερης έκφρασης, επινόησης , αύξησης ενδιαφέροντος.
Μέσα από την αλληλεπίδραση των παιδιών μεταξύ τους και με τη Νηπιαγωγό , τα παιδιά ενθαρρύνονται να εκφράζουν, να ανταλλάσσουν και να αντιπαραθέτουν τις ιδέες τους , αναπτύσσοντας δραστηριότητες. Εμείς τώρα ως εκπαιδευτικοί , στόχος μας είναι να ενθαρρύνουμε αυτές τις νοητικές και κοινωνικές ανταλλαγές που δημιουργούνται μέσα στο χώρο μας και να ωθούμε τα παιδιά να παρατηρούν, να προσπαθούν να κατανοούν τη σκέψη τους και να δρουν αναλόγως.
Η εισαγωγή αυτή ήταν απαραίτητη για την κατανόηση αυτής της ανάρτησης. Εδώ και δύο χρόνια , έχω εφαρμόσει μετά την πρωϊνή μας προσευχή και την ολοκλήρωση παρουσιολογίου κ.λ.π. , να δίνω χρόνο στους μικρούς μαθητές να παρουσιάζουν ό, τι έργο έχουν δημιουργήσει είτε μέσα στην τάξη είτε αυθόρμητα στο σπίτι τους. Αρκετά παιδιά , όχι όμως όλα, δείχνουν έντονο ενδιαφέρον, χαρά και περηφάνια, παρουσιάζοντας το έργο τους, το δικό τους έργο , χωρίς τη συμμετοχή ενηλίκου.
Φέτος αποφάσισα να ασχοληθούμε με τους γλωσσοδέτες. Κάθε εβδομάδα μαθαίνουμε έναν γλωσσοδέτη, τον τραγουδάμε και προσπαθούμε να τον πούμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Και φυσικά γελάμε πολύ πολύ. Τα παιδιά το αγάπησαν τόσο πολύ , που περιμένουν πως και πως το γλωσσοδέτη που πρόκειται να μάθουν.
Ένα νήπιό μου, ενθουσιάστηκε τόσο πολύ που ζήτησε από τον μπαμπά του ν' αγοράσουν το συγκεκριμένο βιβλίο που είχα εγώ. Και στρώθηκε σε τόση δουλειά που δεν ξέρω από που ν' αρχίσω και που να τελειώσω. Για τον κόπο του όμως, αξίζει πραγματικά να παρουσιάσω σιγά σιγά ότι κατέκτησε και ότι δημιούργησε. Πάντως μ' έχει ενθουσιάσει το γεγονός ότι μια απλή μου σκέψη , οδήγησε αυτό το παιδί σε μια πλούσια δημιουργική δράση.
Το βιβλίο που χρησιμοποίησα είναι της Καίτη Σταθούδη, Τραγουδώ τους γλωσσοδέτες, εκδόσεων Διάπλασης, της σειράς Τραγουδώ ότι αγαπώ και CD με μουσική της Μάρω Θεοδωράκη.
1 η μέρα
Τα έγραψε σε χαρτί Α4 και τα κόλλησε για να ολοκληρώσει όλον τον γλωσσοδέτη. Το εντυπωσιακό είναι ότι τα γράμματα τα μετέτρεψε από πεζά σε κεφαλαία.
Πέμπτη έκοψα τον πεύκο, πέμπτη πέφτει ο πεύκος κάτω και τρυπώνουν στα κλαδιά του η γατούλα με τον γάτο, κάθονται και κουβεντιάζουν
μια χαρούλα την αράζουν. Και έρχονται και τα γατάκια και αρχίζουν παιχνιδάκια
και γατοπαραμυθάκια, κάποια Πέμπτη μια φορά, στο νησάκι τα Ψαρά.
Και στο τέλος το παιδί συμπληρώνει: ολόκληρος γλωσσοδέτης
2η μέρα
Ποντικός τρυπά κουρούπι , ποντικοτρυποκούπης.
Της καρέκλας το ποδάρι ξεκαρεκλοποδαριάστηκε.
Της καρακάξας η φωλιά , τσακνακαρακαξότσακνα.
Ο κόκορας , ο κόρακας , ο κοκορακοκόρακας
και το παιδί συμπληρώνει : μισός γλωσσοδέτης
3η μέρα
Ολόκληρος ο γλωσσοδέτης
Πάνω τ' Άη Γιωργού τον τρούλο κάθεται γρια κουτρούλω
και μιλάει στα πουλιά με την ωραία της μηλιά , τον κυρ' Ήλιο χαιρετάει και γλυκά
χαμογελάει , τα παιδάκια την κοιτούν , με χαρά την χαιρετούν και η γριά μας
η Κουτρούλω που τη λέγανε Κουκούλω, κατεβαίνει από τον τρούλο , χίλια δυο βιβλία βγάζει
και αρχίζει να διαβάζει ........................κι ευλογούσε τα παιδιά.
Συγχαρητήρια στον μικρό μου μαθητή διότι οι δράσεις του δεν τελειώνουν εδώ . Θα συνεχίσω σε άλλη στιγμή.
Γνωρίζω το βιβλίο, έχει πολύ ωραία τραγουδάκια...το δούλεψα κάποτε στη β τάξη... Μπράβο μικρούλη!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦΟΒΕΡΌΣ Ο ΜΙΚΡΌΣ!!!ΦΟΒΕΡΉ ΚΑΙ Η ΚΥΡΙΑ ΠΟΥ ΕΔΩΣΕ ΤΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ!!!ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦΟΒΕΡΌΣ Ο ΜΙΚΡΌΣ!!!ΦΟΒΕΡΉ ΚΑΙ Η ΚΥΡΙΑ ΠΟΥ ΕΔΩΣΕ ΤΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ!!!ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ κορίτσια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφή