Τρίτη, 28 Ιανουαρίου 2014

ΤΕΤΡΑΓΩΝΑ ΜΕ ΔΙΑΔΟΧΗ

Στην τάξη επεξεργαστήκαμε πίνακες ζωγράφων όπως του Μάλεβιτς, του Μόντριαν  και του Κλέε. Τα παιδιά είδαν ότι με απλά σχήματα δημιουργούνται έργα σημαντικά και ότι κι αυτά μπορούν να είναι μικροί ζωγράφοι. Προσεγγίσαμε το τετράγωνο σχήμα και παρατηρήσαμε τους εξής πίνακες :
 Σ' αυτόν τον πίνακα είπαμε για τον αριθμό 2, συζητήσαμε για την έννοια μικρό - μεγάλο και τι αισθάνονται βλέποντας αυτά τα τετράγωνα , όπως και ποιο τους αρέσει περισσότερο.
 Εδώ προσεγγίσαμε την έννοια << Ο ευατός μου>> και το τι εννοεί ο ζωγράφος μ' αυτόν τον πίνακα. Τα παιδιά χαρακτηριστικά ανέφεραν ότι τα διάφορα σχήματα είναι κομμάτια του σώματός του Μάλεβιτς , όπως χέρια, πόδια, κεφάλι , αυτιά κ. α
  Σ' αυτόν τον πίνακα συζητήσαμε για τη σύνθεση, τι μπορεί να είναι σύνθεση , από πόσα και ποια μέρη αποτελείται, ποια σχήματα βλέπουν.
 Ο Πολ Κλέε γέμισε έναν πίνακα με σχήματα και χρώματα. Εδώ εισήγαγα την έννοια της διαδοχής και του μοτίβου. Αποφασίσαμε να παίξουμε με τη διαδοχή και τα μοτίβα. Πήρα την ιδέα από τη Ja Cquelien και χώρισα ένα Α3 σε τετραγωνάκια. Σχεδίασα ένα δέντρο και έναν κύκλο για ήλιο ή φεγγάρι ανάλογα μ' αυτό που θα αισθάνονταν τα παιδιά και αποφάσισα ν' ασχοληθούμε με τη διπλή έννοια τετραγώνου -επαναλαμβανόμενης διαδοχής. Μπορώ να γράψω ότι αν και η εργασία είχε βαθμό δυσκολίας τα νήπια ανταποκρίθηκαν πρόθυμα και  τα προνήπια τα κατάφεραν πολύ πολύ καλά. Δεν περίμενα τόσο υπομονή και προσπάθεια για να τα καταφέρουν.



Αυτό είναι το έργο του Τάκη , προνήπιο , που τα κατάφερε τόσο καλά. 

2 σχόλια:

Blogging tips
}, 10);