Δευτέρα 19 Απριλίου 2021

TEXNIKEΣ ΘΕΑΤΡΟΥ ΚΑΙ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ: ΜΕ ΛΟΓΙΣΜΟ ΚΑΙ Μ΄ ΟΝΕΙΡΟ - ΜΟΝΟΛΟΓΟΙ ΣΕ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ

 




Το Σάββατο 17 Απριλίου 2021 οι εκπαιδευτικοί της Διεύθυνσης ΠΕ Γ' Αθήνας παρακολούθησαν διαδικτυακό συμμετοχικό σεμινάριο διάρκειας 4 ωρών σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ' Αθήνας, μέσω της Υπεύθυνης Αγωγής Υγείας και σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα.
Στο συγκεκριμένο σεμινάριο χρησιμοποιήθηκαν τεχνικές θεάτρου κι εκπαιδευτικού δράματος για να διερευνηθούν ζητήματα ετερότητας , ενσυναίσθησης και ανθρώπινων δικαιωμάτων , αξιοποιώντας δημιουργικά κείμενα από το βιβλιο "Μονόλογοι σε καραντίνα". Το βιβλίο αυτό περιλαμβάνει 24 κείμενα που έγραψαν έφηβοι κι έφηβες πρόσφυγες στον καιρό της καραντίνας και συγκεκριμένα  στόχος του βιβλίου αυτού ήταν να δώσει φωνή σε έφηβους πρόσφυγες , που διαμένουν σε διάφορες δομές και περιοχές της χώρας και που έζησαν από τον Μάρτιο έως τον Μάιο 2020 σε κατάσταση προσωρινής καραντίνας λόγω του COVID - 19. 
Οι εκπαιδευτικοί χωρίστηκαν σε ομάδες και με τη βιωματική μάθηση, την ετοιμότητα και την παιγνιώδη διάθεση και με βασική πρώτη ύλη τα εμπνευσμένα κείμενα των εφήβων προσφύγων, διερεύνησαν δυνατότητες για περαιτέρω έρευνα των κειμένων αυτών , για αναστοχασμό κι εμβάθυνση  στην κατάσταση των προσφύγων.
Εκπαιδευτικές τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν ήταν:
Ερωτήσεις - Απαντήσεις
Συζήτηση
Καταιγισμός Ιδεών
Ομάδες εργασίας 
Μελέτη  προβλήματος
Προσομοίωση
Λύση Προβλήματος 




Με την χρήση κριτικών ερωτημάτων οι εκπαιδευτικοί ανέπτυξαν κριτικό στοχασμό πάνω στα θέματα προσφύγων και μεταναστών , στον ψυχικό τους κόσμο , στις σχέσεις τους με τον συνάνθρωπο. 
Μετά από αναστοχασμό οι εκπαιδευτικοί οδηγήθηκαν στο συμπέρασμα που διέφερε από την αρχική τους σκέψη , ήδη ο μετασχηματισμός της σκέψης τους είχε ολοκληρωθεί.
Οπότε παρόλο που οι πρόσφυγες πέρα από την δύσκολη κατάσταση στην οποία βρέθηκαν εγκαταλείποντας την χώρα τους , χρειάστηκε να εγκλωβιστούν και στις δομές τους λόγω της πανδημίας εν τούτοις το όνειρο δεν παύει για αυτούς.

Εμψυχώτρια του σεμιναρίου ήταν η κ. Γιούλη Δούβου , Θεατρολόγος του Πανεπιστημίου Πατρών , απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Τμήματος Πανεπιστημίου Πελοποννήσου σχολής Καλών Τεχνών, τμήματος Θεατρικών Σπουδών.
Την Τεχνική Υποστήριξη του προγράμματος την είχε η κ. Άρτεμις Παπακωνσταντινοπούλου που βοήθησε πολύ για την λειτουργία και την οργάνωση του σεμιναρίου.
Ευχαριστώ πολύ το Θέατρο στην Εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς μας που συμμετείχαν στο σεμινάριο αυτό όπου η ωφέλειά τους ήταν μεγάλη.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου