Το παραμύθι << Πού πάει ένα μπαλόνι όταν φεύγει από το χέρι σου>> μας βοήθησε να προσεγγίσουμε τα εξής χρώματα: Κίτρινο, ροζ, γαλάζιο, πράσινο, μοβ, καφέ, μπλε.
Στο παραμύθι μας το ροζ μπαλόνι το έλεγαν Μελίτα και όπως όλα τα μικρά παιδιά είχε έντονη την επιθυμία να γνωρίσει άγνωστα μέρη. Ένα από αυτά τα μέρη ήταν το Μπαλάι , που το έβλεπε συνεχώς στο όνειρό της. Ξεκίνησε λοιπόν ένα ταξίδι με πολλά απρόοπτα που την γέμισε γνώση και ανακάλυψη! Μα που ήταν αυτό το Μπαλάι;
Μετά το διάβασμα του παραμυθιού τα παιδιά και ανάλογα με την αφήγηση της δασκάλας τους τοποθετούσαν τις εικόνες στις αντίστοιχες θέσεις τους.
Η Μελίτα ξεφεύγει από την προσοχή της μαμάς της και φεύγει μακριά. Προσεγγίζει τον ήλιο ψηλά στον ουρανό και τον ρωτά για τον προορισμό της επιθυμίας της. Πού είναι το Μπαλάι;
Ρωτάει το ίδιο το βατραχάκι κάτω στη γη. Κανείς δεν ξέρει το Μπαλάι.
Και πιάνει μια βροχή............
Η κουφάλα ενός δέντρου προσφέρει προσωρινή ανακούφιση στην Μελίτα
Η σοφή κουκουβάγια της προτείνει να πάει στο σπίτι της και κοντά στην μαμά της. Το Μπαλάι είναι εκεί κοντά της.
Η Μελίτα αρνείται και φτάνει στη χώρα των μπαλονιών με τα ροζ παντελονάκια.
Κουρασμένη και ταλαιπωρημένη αρχίζει να χάνει το χρώμα της και να ξεφουσκώνει σιγά σιγά.
Φτάνει στο σπίτι της και κοντά στη μαμά της. Συνειδητοποιεί ότι το Μπαλάι βρίσκεται στην καρδιά της και στο μυαλό της!
Σε επόμενη φάση τα παιδιά έπρεπε να ζωγραφίσουν με τα αντίστοιχα χρώματα αυτά που τους ζητούσε η δασκάλα τους. Υπήρχε συγκεκριμένος χρόνος. Επειδή τα χρώματα δεν επαρκούσαν για όλα τα παιδιά η συνεργασία τα βοήθησε στο... τελειώνω εγώ τον ουρανό και σου δίνω τον μαρκαδόρο να ζωγραφίσεις κι εσύ. Άριστη συνεργασία!
Ήλιος, μπαλόνι, δέντρο, ουρανός
Ένα όμορφο βατραχάκι
Όλα μαζί τα έργα των παιδιών. Αξιοσημείωτο είναι ότι κατάφεραν το ίδιο αποτέλεσμα τόσο τα νήπια όσο και τα λίγα προνήπια που έχω στην τάξη μου.
Προσεγγίστηκαν και οι έννοιες: Πάνω κάτω και ψηλά χαμηλά.
Η ώρα του γκρι
Αφού βρήκαμε πράγματα άσπρα και μαύρα στο τέλος πειραματιστήκαμε με τα χρώματα αυτά και ανακαλύψαμε το γκρι.
Ο ενθουσιασμός των παιδιών έκδηλος. Φανταστείτε αντιδράσεις 17 αγοριών στην τάξη!!!!!!!!!!!
Με τις παλαμίτσες τους φτιάξανε σπουργιτάκια , ένα πουλάκι για όλες τις εποχές του χρόνου. Όμως επειδή τα χεράκια είναι δύο μιλήσαμε για την έννοια του ζευγαριού ! Οπότε θηλυκό και αρσενικό σπουργιτάκι μου πρότειναν και το κάναμε πράξη.
Η ώρα του Κόκκινου
Τα παιδιά αφού πρότειναν τι υπάρχει κόκκινο επέλεξαν ανάμεσα στο μήλο, στην τομάτα και στην φράουλα που ανέφεραν , την φράουλα για να ζωγραφίσουν.
Η ώρα του πορτοκαλί
Ανακάτεψαν κόκκινο και κίτρινο και ανακάλυψαν έκπληκτα το πορτοκαλί.
Όλα συμφώνησαν να φτιάξουν πορτοκάλια.
Σας τα παρουσιάζω.....
Un cuento muy original para trabajar los colores.
ΑπάντησηΔιαγραφήUn beso.
¡Era realmente un acercamiento agradable del color! ¡Muchas gracias!
ΔιαγραφήΑγαπητή Νίκη πάρα πολύ ωραία προσέγγιση για τη θεματική αυτή ενότητα.Συγχαρητήρια για τις δραστηριότητες.Ευχαριστούμε πολύ για τις ιδέες!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι εγώ σε ευχαριστώ Νέλλη που με παρακολουθείς! Ήταν πράγματι μια γρήγορη και βιωματική προσέγγιση με επιτυχία στο 90% μέσα σε μια μέρα! Καλή συνέχεια!
ΔιαγραφήΛατρεύω τις ζωγραφιές των παιδιών!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠράγματι Ελένη , βγαίνει από την ψυχή τους και είναι ανεπιτήδευτες και αγνές! Σε ευχαριστώ!
ΔιαγραφήInteresante actividad la del cuento, colocar las imágenes en sus posiciones, Un buen ejercicio de mezclas de colores.
ΑπάντησηΔιαγραφήSaludos.
¡Muchas gracias! Enfoque interesante!
ΔιαγραφήΣυγχαρητηρια και παλι για ολες αυτες τις δραστηριοτητες .....
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστούμε πολύ Πόπη μου!
Διαγραφή