Παρασκευή, 26 Μαΐου 2017

ΜΥΡΜΗΓΚΑΚΙΑ ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΕΜΑΘΑ ΓΙΑ ΣΑΣ ΠΟΛΛΑ

Α. Συνέχεια της επεξεργασίας των εντόμων αποτελούσαν τα μυρμήγκια. Είδαμε βίντεο στο you tube με αναφορές στον τρόπο ζωής των μυρμηγκιών και τις μυρμηγκοφωλιές τους. Είδαμε πολλές εικόνες με τα είδη των μυρμηγκιών και επεξεργαστήκαμε σχετικά εγκυκλοπαιδικά βιβλία.



Σκοπός η χαρτογράφηση εσωτερικά της γης. Πώς είναι το έδαφος κάτω από τη γη που ζει ένα μυρμήγκι;




Β. Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας
Διαβάσαμε το σχετικό παραμύθι όπου το  τέλος ήταν πιο ευχάριστο από τον συνήθη μύθο. Το μυρμήγκι φιλοξενεί το τζιτζίκι μέχρι να περάσει ο χειμώνας. Στη συνέχεια παρακολούθησαν και ταινιούλα με διαφορετικό τέλος στο παραμύθι. Συζητήσαμε για το διαφορετικό τέλος που πολλές φορές μπορεί να έχει το ίδιο παραμύθι. 
Η ταινία ΕΔΩ

Τα παιδιά ζωγραφίζουν ότι τα εντυπωσιάζει.


Τα ζουζούνια χορεύουν και κοροϊδεύουν τα μυρμήγκια

Το μυρμήγκι μαζεύει τροφή.

Το μυρμήγκι πάει στη μυρμηγκοφωλιά του.

Τα μυρμήγκια ακούν το τζιτζίκι που όλη μέρα τραγουδά.

Το μυρμήγκι ανοίγει την πόρτα στο τζιτζίκι και το φιλοξενεί για να μην ψοφήσει από το κρύο.

Το τζιτζίκι τραγουδά και ζητά από το μυρμήγκι να σταματήσει και να ξεκουραστεί.

Τα μυρμήγκια κουβαλάνε τροφή για τον χειμώνα.

Τα ζουζουνάκια χορεύουν και ζητάνε από τα μυρμήγκια να κάνουν το ίδιο.

Το μυρμήγκι λέει στο τζιτζίκι να χορέψει κι αυτό.

Το μυρμήγκι πάει στη φωλιά του.

Το μυρμήγκι κουβαλά φαγητό.

Το μυρμήγκι δουλεύει σκληρά. Το τζιτζίκι του λέει να ξεκουραστεί.

Ένα μυρμηγκάκι διαφορετικό από τα άλλα.

Γ. ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΑΦΙΣΕΣ

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες των τριών ατόμων. 
Υλικά: χαρτόνι χρωματιστό
κόλλα ατλακόλ
σπόροι
φ. ε με μυρμήγκια
τέμπερες σε χρώματα άσπρο, καφέ, πράσινο, μπλε
μαρκαδόρος μαύρος
μολύβι
πινέλα 
ΚΑΙ ΠΟΛΛΗ  ΟΡΕΞΗ



Σε κάθε ομάδα ορίζεται ένας αρχηγός και τα υπόλοιπα μέλη βοηθούν προτείνοντας λύσεις. 
Στόχος κάθε αφίσα μοναδική.
Σκοπός χαρτογράφηση του εσωτερικού της γης.
Ο αρχηγός με μολύβι και με τη βοήθεια της ομάδας του δημιουργεί μυρμηγκοφωλιά , δημιουργώντας διαδρόμους και αποθήκες.
Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία περνά το μολύβι με μαρκαδόρο. 
Δε βοήθησα καθόλου παρά μόνο στη χρήση της κόλλας.






Βάφουν το εσωτερικό της γης χωρίς να πειράξουν διαδρόμους και αποθήκες φαγητού.


Προσθέτουν ουρανό.




Προσθέτουν χορτάρι και κολλούν τα μυρμήγκια τους όπως θέλουν.


Γράφουν το σχολείο τους, τα παιδιά της ομάδας τους και το τίτλο του έργου τους. Και αρχίζουν τα ομαδικά έργα. 

1ο έργο


2ο έργο


3ο έργο


4ο έργο





Δ. ΕΠΕΚΤΑΣΗ

Τα παιδιά ενθουσιασμένα με την όλη διαδικασία μόνα τους στις ελεύθερες δραστηριότητες δημιουργούν μυρμηγκοφωλιές.



ΣΤ. ΤΙ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΚΟΥΒΑΛΟΥΝ ΤΑ ΜΥΡΜΗΓΚΙΑ;












Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το αποτέλεσμα. Εννοείται ότι ό, τι περίσσεψε από σπόρους, ξηρούς καρπούς και πατατάκια εξαφανίστηκαν με το πάρτι που συνόδεψε την όλη διαδικασία!!!!





4 σχόλια:

  1. Muy bonitos los dibujos de los niños, lo hacen muy bien.
    Un beso.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ ωραιες όλες οι δραστηριότητες! Ξεχωρίζω όμως αυτή με τη χαρτογράφηση της μυρμηγκοφολιάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστούμε Βιβή! Συμφωνώ μαζί σου!!!

      Διαγραφή

Blogging tips
}, 10);