Παρασκευή 17 Μαρτίου 2017

ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΧΑΛΙ

Για την ανάπτυξη της θεματικής αυτής που αφορά τα συναισθήματα, απαραίτητη προϋπόθεση υπήρξε η δημιουργία κατάλληλου κλίματος, ώστε τα παιδιά να έχουν τη δυνατότητα να εκφράσουν τα συναισθήματά τους καθώς και  η δημιουργία θετικών σχέσεων μεταξύ του εκπαιδευτικού και των παιδιών έτσι ώστε να αναπτύξουν θετική αυτοεικόνα, αυτοεκτίμηση και εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και στους άλλους.
Ασχοληθήκαμε με τα βασικά συναισθήματα όπως : Χαρά , Λύπη, Φόβος , Θυμός και Αγάπη.

Να που ήρθε και ο χρόνος να ταξιδέψουμε στον μαγικό κόσμο των συναισθημάτων με βοηθητικό μέσο ένα χαλί, μια χρυσή και μαγική σφαίρα με κρυμμένο μυστικό και τον Συναισθηματούλη μας.

Α. ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΧΑΛΙ
ΥΛΙΚΑ:
Λευκές χαρτοπετσέτες
Μαρκαδόροι
Κανσόν χαρτόνι μεγάλου μεγέθους
Κόλλα
Ψαλίδι
Χρωματιστά χαρτιά Α4 σε λωρίδες


Τα παιδιά ζωγραφίζουν τις χαρτοπετσέτες τους και τις κολλούν πάνω στο χαρτόνι. Γύρω γύρω κολλούν και τις χρωματιστές λωρίδες.

Ακολουθούν τα σχέδια επιλογής των μαθητών:























Έτοιμο το μαγικό χαλί μας

Β. ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ 

Συζητάμε με τα παιδιά για το τι είναι συναισθήματα και αναφερόμαστε σε διάφορα περιστατικά της ζωής τους για να τα προσεγγίσουμε και να τα αναγνωρίσουμε. Έτσι τα παιδιά πρότειναν τα εξής συναισθήματα που καταγράφηκαν:

Τα συναισθήματα αυτά γράφτηκαν και σε κλήρους , χωρίς να γνωρίζουν τα παιδιά το λόγο.

Γ. Η ΧΡΥΣΗ ΚΑΙ ΜΑΓΙΚΗ ΣΦΑΙΡΑ

Πόσο όμορφο είναι να κρατάς κάτι στρογγυλό και χρυσό. Σε ταξιδεύει σε ένα κόσμο ονείρου και φαντασίας, όπου με βοηθό την αφή , απελευθερώνεται η σκέψη και συνδυάζεται με τη φαντασία. Η μαγική σφαίρα περνάει από χεράκια σε χεράκια και τα παιδιά με κλειστά μάτια προσπαθούν να την αφουγκραστούν. Μα τι μπορεί να μεταφέρει; Ποιο είναι το μυστικό της;





Τα παιδιά παίρνουν την μπαλίτσα , την επεξεργάζονται με την αφή και αναφέρουν ποιο πιστεύουν ότι μπορεί να είναι το μυστικό της.  Φυσικά μέσα σε αυτήν υπάρχουν οι κλήροι με τα συναισθήματα. Η ανακάλυψη γίνεται μετά.


Δ. Ο ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΟΥΛΗΣ


Μια απαλή , λούτρινη γαντόκουκλα που μας συστήθηκε , είπε το λόγο επίσκεψής της και ετοιμάστηκε να αναλάβει δράση. Κάθε μαθητής/τρια έπρεπε να ανοίγει την χρυσή μπάλα και να τραβάει κλήρο. Να τον διαβάζει και να παίρνει θέση πάνω στο μαγικό χαλί όπου με αγκαλιά και βοηθό τον Συναισθηματούλη να εκφράζει κάποιο προσωπικό του/της βίωμα. Ο Συναισθηματούλης αποφόρτισε την κατάσταση και αποδείχτηκε σημαντικός και πολύτιμος βοηθός. Στόχος όλοι οι μαθητές να περάσουν από όλα τα συναισθήματα περιγράφοντας εμπειρίες τους.










Στο τέλος μπήκαμε όλοι κάτω από το χαλί και φυσώντας το φύγανε μακριά τα αρνητικά συναισθήματα και κρατήσαμε κοντά μας τα θετικά. Και τα προσωπάκια πολύ πολύ χαρούμενα!!!



Ε. ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Τι νομίζεις ότι σκέφτεται ο Γιωργάκης και είναι τόσο χαρούμενος;

Ο Γιώργος είναι χαρούμενος διότι είναι στην παιδική χαρά και κάνει τσουλήθρα

Βρήκε στο δρόμο ένα μπαλόνι

Βρήκε ένα σκυλάκι και θέλει να το χαϊδέψει

Όταν παίρνει παραμύθια η μαμά του και όταν βλέπει σινεμά

Διότι πάει σχολείο και βρίσκει πολλούς φίλους

Διότι τον έχει ερωτευτεί μία κοπέλα

Διότι πηγαίνει στις κούνιες με τη φίλη του

Διότι δεν είχε καθόλου φίλους και γνώρισε ένα κοριτσάκι

Διότι πάει να πει τα κάλαντα στη γιαγιά του

Διότι βλέπει πολλά ωραία λουλουδάκια και έχουν όμορφη μυρωδιά
 Το αγοράκι είναι λυπημένο. Γιατί;
Το κοριτσάκι είναι χαρούμενο . Γιατί;
Δεν τον παίζουν οι φίλοι του.
Είναι στον παιδότοπο και παίζουν από το βράδυ ως το πρωί.

Δεν πάει στις κούνιες.
Πήγε στις κούνιες.

Δεν τρώει όλο το φαγητό του και το μαλώνουν.
Έχει ένα σκυλάκι.

Έκανε βλακεία  που δεν ήθελε να κάνει και το μάλωσαν πάρα πολύ.
Είναι καλό παιδί και δεν την μαλώνουν.

Είναι άρρωστο.
Πηγαίνει σχολείο.

Έχουν έρθει κάποιοι φίλοι στο σπίτι του και δεν τον παίζουν.
Η μαμά έχει αγοράσει παιχνίδι και το κοριτσάκι είναι χαρούμενο.

Πέθανε η γιαγιά του.
Η μαμά της είπε ότι θα της πάρει τρία παιχνίδια

Κάποιος του πήρε το αγαπημένο του παιχνίδι
Κερδίζει σε όλα τα παιχνίδια


Είχε έναν φίλο και τον έχασε.
Ένα αγοράκι της ζήτησε να βγούνε ραντεβού.

Το έκλεψε ένας κακός άνθρωπος.
Έχει γενέθλια

Είναι άρρωστο.
Πάει σχολείο.

Ήθελε να πάει σχολείο.
Παίρνει το αγοράκι και το πάει σχολείο.

Η μαμά του και ο μπαμπάς του δεν το πάνε στο Σελεπίτσαρι.
Αποφάσισαν να πάνε στη γιαγιά του.

 Γράψε μέσα στις καρδούλες τα ονόματα αυτών που αγαπάς.










Ζωγράφισε μέσα στο σάκο αυτό που σε φοβίζει

Όταν είναι νύχτα και κοιμάμαι φοβάμαι μήπως έρθει κάποιος κλέφτης. Της γιαγιάς μου συνέβη!

Φοβάμαι το σκοτάδι

Τους κλέφτες

Φοβάμαι τα άσχημα όνειρα, ιδίως με ληστές!

Φοβάμαι όταν χτυπάω γιατί πονάω πάρα πολύ!

Φοβάμαι τα φαντάσματα!

Το βράδυ φοβάμαι μην έρθει κάποιος να με πάρει από τη μαμά μου!

Όταν η αδερφή μου φοράει τρομακτικές μάσκες!

Φοβάμαι τους νεκρούς που ζωντανεύουν!

Τις κατσαρίδες!

Τα λιοντάρια επειδή είναι άγρια!












Συζητήσαμε τα θέματα που τα φοβίζουν και προτείναμε λύσεις.

ΣΤ. ΤΟ ΖΑΡΙ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ
Τα παιδιά έριχναν το ζάρι και ανάλογα με το συναίσθημα το αποτύπωναν με τα χαρακτηριστικά του προσώπου τους!!! Και επειδή τους άρεσε πολύ το παίξανε πολλές φορές. 
Οι φωτογραφίες δεν απεικονίζουν τα συναισθήματα μια και κρύβονται τα μάτια τους. Ήταν πράγματι απολαυστικές!!!












































6 σχόλια: