Την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καθιέρωσε η ΙΒΒΥ , Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα, το 1996, την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν ( 2 Απριλίου 1805), με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.
Έτσι λοιπόν κι εμείς αποφασίσαμε την Παρασκευή να εμπνευστούμε, να ψυχαγωγηθούμε , να κατασκευάσουμε με αφορμή την Παγκόσμια αυτή Ημέρα.
Ζητήθηκε από τα παιδιά να πουν την άποψή τους στο τι προσφέρουν τα βιβλία στον άνθρωπο .
Οι απαντήσεις των μικρών μου μαθητών με εντυπωσίασαν:
Αρχικά τα παιδιά έμαθαν για τη ζωή του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Πληροφορίες μπορείτε να δείτε ΕΔΩ .
Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε αφήγηση του παραμυθιού << Οι άγριοι κύκνοι>>. Το γεγονός ότι τα παιδιά δε γνώριζαν αυτό το παραμύθι με ώθησε στην επιλογή του!
Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε το συγκεκριμένο παραμύθι σε βίντεο ΕΔΩ. Αναφερθήκαμε στις διαφορές αφήγησης και οπτικής παρατήρησης . Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και με την αφήγηση του παραμυθιού αλλά και με την προβολή βίντεο, που τους κίνησε το ενδιαφέρον .
Στη συνέχεια ζωγράφισαν ό,τι τα εντυπωσίασε:
Έτσι λοιπόν κι εμείς αποφασίσαμε την Παρασκευή να εμπνευστούμε, να ψυχαγωγηθούμε , να κατασκευάσουμε με αφορμή την Παγκόσμια αυτή Ημέρα.
Ζητήθηκε από τα παιδιά να πουν την άποψή τους στο τι προσφέρουν τα βιβλία στον άνθρωπο .
Οι απαντήσεις των μικρών μου μαθητών με εντυπωσίασαν:
- Τα βιβλία είναι θησαυρός και πρέπει να τα προσέχουμε ( Νυμφική)
- Τα βιβλία είναι πολύ σημαντικά και πρέπει να τα διαβάζουμε ( Μαρία Β.)
- Με τα βιβλία μαθαίνουμε πάρα πολλά πράγματα ( Γιώργος)
- Πρέπει να τα αγαπάμε και να τα σεβόμαστε γιατί μαθαίνουμε πολλά πράγματα και γινόμαστε εξυπνότεροι (Πόπη Π. , Μαρία Γ.)
- Είναι πολύ χρήσιμα γιατί γινόμαστε σπουδαίοι ( Αποστόλης)
- Μας ταξιδεύουν με τη φαντασία μας ( Κωνσταντίνος Παν., Πόπη Κ.)
- Μαθαίνουμε ιστορίες ( Κωνσταντίνος Δ.)
- Μας βοηθάνε να μαθαίνουμε γράμματα ( Χρήστος)
- Οι συγγραφείς αγαπάνε τα παιδάκια γι' αυτό γράφουν παιδικά βιβλία ( Πέτρος)
- Οι συγγραφείς βοηθούν να μάθουμε πράγματα που δεν ξέρουμε ( Νυμφική)
Αρχικά τα παιδιά έμαθαν για τη ζωή του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Πληροφορίες μπορείτε να δείτε ΕΔΩ .
Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε αφήγηση του παραμυθιού << Οι άγριοι κύκνοι>>. Το γεγονός ότι τα παιδιά δε γνώριζαν αυτό το παραμύθι με ώθησε στην επιλογή του!
Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε το συγκεκριμένο παραμύθι σε βίντεο ΕΔΩ. Αναφερθήκαμε στις διαφορές αφήγησης και οπτικής παρατήρησης . Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και με την αφήγηση του παραμυθιού αλλά και με την προβολή βίντεο, που τους κίνησε το ενδιαφέρον .
Στη συνέχεια ζωγράφισαν ό,τι τα εντυπωσίασε:
Χωρίσαμε το παραμύθι στους βασικούς ήρωες που προωθούν την εξέλιξη και το χαρακτηριστικό τους γνώρισμα που υποδεικνύει τη συμπεριφορά τους. Τα παιδιά ανακάλυψαν ότι βασικοί ήρωες του παραμυθιού είναι η Ελίζα, οι κύκνοι, η κακιά μητριά, ο Βασιλιάς, η γιαγιά , ο πρίγκηπας. Κάθε ήρωας είχε και ένα βασικό χαρακτηριστικό : η κακιά μητριά ήταν φιλοχρήματη , της άρεσε η εξουσία και τα χρήματα και ήταν πολύ ζηλιάρα. Οι κύκνοι θύματα της κακιάς μητριάς. Ήταν παιδιά που αγάπαγαν τον πατέρα τους, που είχαν καλή ανατροφή . Η Ελίζα , βασικός ήρωας , συγκεντρώνει όλη την κακία της μητριάς και ρίχνεται σε έναν τίμιο αγώνα για να βοηθήσει τα αδέρφια της να λυθούν τα μάγια , συγκεντρώνοντας την αδικία από τους περισσότερους.Η γιαγιά είναι η νεράιδα που βοηθά την Ελίζα. Ο Βασιλιάς αντιλαμβάνεται την κατάσταση, δεν μπορεί να αντιδράσει και πέφτει σε μελαγχολία. Ο Πρίγκηπας αγαπά την Ελίζα και βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση να χάσει την αγαπημένη του , που όμως σώζεται την τελευταία στιγμή.
Τα παραμύθια όμως δεν είναι μόνο για να τα διαβάζουμε και να ταξιδεύουμε με τη φαντασία μας. Μπορούμε και να παίξουμε μαζί τους. Έτσι με βάση τους ήρωες αποφασίσαμε να στήσουμε ένα επιδαπέδιο παιχνίδι. Ορίζουμε τους κανόνες ενός παιχνιδιού. Υπάρχει αρχή, μέση και τέλος.
Στην Ελίζα ξαναρίχνουν το ζάρι
Στους κύκνους προχωράνε 3 βήματα μπροστά
Στο βασιλιά πηγαίνουν 1 βήμα πίσω
Στην μητριά πηγαίνουν 3 βήματα πίσω
Στη νεράιδα φτάνουν στο τέρμα αμέσως
Στον πρίγκηπα ξαναρίχνουν το ζάρι
Στα χρήματα χάνουν τη σειρά τους.
Το παιχνίδι ξεκινά : πρέπει να βοηθήσουν την Ελίζα να φτάσει γρήγορα στο τέρμα. Εκεί βρίσκεται η ευτυχία και οι αγαπημένοι της άνθρωποι. Ποιος θα φτάσει πρώτος;
Αφού παίξαμε και διασκεδάσαμε αρκετά, αποφασίσαμε να μη χαλάσουμε το επιδαπέδιο παιχνίδι μας για να παίξουν και τα παιδιά που έλειπαν εκείνη την ημέρα.
Στη συνέχεια φτιάξαμε σελιδοδείκτες για να θυμούνται τα παιδιά τον μεγάλο αυτόν παραμυθά και το πόσο σημαντικά είναι τα βιβλία στη ζωή του ανθρώπου.
Έτοιμοι για πλαστικοποίηση!!!
Πολύ ωραίες δραστηριότητες Νίκη! Φοβερό το επιδαπέδιο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ Βιβή μου! Να είσαι πάντα καλά!
Διαγραφήτέλεια προσέγγιση Νίκη!!!το επιδαπέδιο σας υπέροχο όπως και οι ζωγραφιές σας!!!Μπράβο!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ Νίνα για τα καλά σου λόγια!
ΔιαγραφήΜΠΡΑΒΟ! ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ Μαρία !!!!!!!!!
ΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ για της Αγγελικής. Όταν την ρώτησα μου απάντησε ότι ήξερε να φτιάχνει κύκνους γι' αυτό το επέλεξε. Το επιδαπέδιο έμπνευση νυκτός! Εκεί μου έρχονται οι ιδέες! Χα,χα!!!!
ΔιαγραφήΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΝΙΚΗ ΜΟΥ!!ΤΟ ΕΠΙΔΑΠΕΔΙΟ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ και σένα Εύη! Να είσαι πάντα καλά και δημιουργική!!!!!!
ΔιαγραφήΤο ειδαπέδιο απίθανο!!!!!!!!Και του χρόνου Νίκη!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ Μαρία μου ! Και του χρόνου!!
ΔιαγραφήΠολύ όμορφα όλα!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ Μαρία! Καλή συνέχεια!!!!
ΔιαγραφήUn buen trabajo de animación a la lectura.
ΑπάντησηΔιαγραφήUn besico.
¡Muy bien! Los niños deben amar los libros! Gracias!
Διαγραφή