Σάββατο, 31 Μαΐου 2014

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες τριών ατόμων και σε θεατές με κριτική επιτροπή. Ακούγεται το τραγούδι << A DAY IN THE LIFE >> των Beatles. Tα παιδιά κινούνται στο χώρο και στην παύση κάθε φορά της μουσικής πρέπει να τοποθετηθούν στη σωστή σειρά , σύμφωνα με τις καρτέλες τους, οι θεατές επευφημούν και η κριτική επιτροπή θα αποφανθεί για την ορθότητα ή όχι.


Με τα παιδιά είδαμε εικόνες στο Power Point που προκαλούσαν διάφορα συναισθήματα. Τα παιδιά περιέγραφαν τα συναισθήματα και τα γράψαμε  σε κλήρους. Στη συνέχεια κάθε παιδί , τράβαγε ένα κλήρο , διάβαζε τι έγραφε και με τη σειρά του το έγραφε στον αντίστοιχο πίνακα αναφοράς.




ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ;

Αν και άργησα να κάνω αναρτήσεις , οι υποχρεώσεις τρέχουν πολύ αυτό το διάστημα, θα προσπαθήσω να σας ανταμείψω με ότι κάναμε μέχρι τώρα.
 Τι μπορεί να συμβεί και τι μπορεί να αισθανθούμε όταν ξαφνικά κάποιος ή κάποιοι αρχίζουν να μας πειράζουν, να γελούν μαζί μας ή να μας προκαλούν με οποιονδήποτε τρόπο, τους γνωρίζουμε ή δεν τους γνωρίζουμε; Τι συμβαίνει ; Ποιες σκέψεις περνούν από το μυαλό μας για διάφορα γεγονότα, τι νιώθουμε και κυρίως τι κάνουμε; Με τα παιδιά δραματοποιήσαμε καθημερινές καταστάσεις που μπορούν να συμβούν σε όλους μας. Το βασικό είναι να αφήνουμε τα παιδιά να εκφράσουν τις σκέψεις τους και να δούμε τα συναισθήματά τους και τις αντιδράσεις τους. Στην τάξη μας τα παιδιά, άλλα αντέδρασαν το ίδιο άλλα όμως διαφορετικά.

Τα υλικά της συναντησής μας


Τώρα γιατί μου μιλάνε έτσι; Στενοχωριέμαι. Τι θέλουν από μένα;


Μπα, δε νομίζω να το εννοούν. Μάλλον θέλουν να παίξουμε.


Κι αν όμως δε θέλουν ; Αν θέλουν να μου κάνουν κακό; Να τους πιστέψω ή όχι;

   Τελικά θέλουν να παίξουν μαζί μου.

 Τι να θέλουν; Τι να κάνουν; Δεν ξέρω.

Φοβάμαι , πραγματικά φοβάμαι. Δεν τους θέλω. Πώς θα γλιτώσω;


Ακολουθούν εργασίες των παιδιών, όπου έπρεπε το κάθε παιδί να φέρει στη μνήμη του κάποιο γεγονός σημαντικό για αυτά, να εκφράσει τη σκέψη του, το συναίσθημά  του και το τι έκανε στο τέλος. Δείτε  τι είπαν τα παιδιά.















Κυριακή, 18 Μαΐου 2014

OTAN TA AΔΕΛΦΙΑ ΤΣΑΚΩΝΟΝΤΑΙ

Όταν τα αδέρφια τσακώνονται ...
Τα παιδιά σας μαλώνουν αρκετά συχνά κι εσείς αναρωτιέστε εάν πρέπει ή όχι να επεμβαίνετε στον καβγά τους ... Η ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος και συγγραφέας αρκετών βιβλίων μεταξύ των οποίων τα "Οι γονείς κάνουν τη διαφορά" και "Μεγαλώστε ευτυχισμένα παιδιά" κυρία Αλεξάνδρα Καππάτου συμβουλεύει.
Αν πάρετε το μέρος του ενός ή του άλλου παιδιού σας, οπωσδήποτε θα αδικήσετε κάποιο από τα δύο. Αυτό συμβαίνει γιατί εκείνο που σας καθοδηγεί πάντοτε στην προσπάθεια να ελέγξετε τη σύγκρουση είναι τα συναισθήματά σας.
Το μικρότερο παιδί σας φαίνεται "αδύναμο και ανυπεράσπιστο". Το μεγαλύτερο είναι λίγο "απαιτητικό και πεισματάρικο".
Επεμβαίνοντας σε έναν καβγά, θα πρέπει ανεξαρτήτως των χαρακτηριστικών του καθενός, να επαναλαμβάνετε τον κανόνα που οφείλουν να σέβονται "δε θέλω να χτυπιέστε" αλλά χωρίς να διατυπώνετε σχόλια ή απόψεις που οξύνουν τα πνεύματα αντί να φέρνουν ηρεμία.
Αν για παράδειγμα, τα παιδιά μαλώνουν για ένα παιχνίδι, μπορείτε να πείτε "το παιχνίδι είναι δικό σου. Δε σου το παίρνει κανείς. Όμως η αδερφή σου θέλει να παίξει λίγο κι έπειτα θα σου το ξαναδώσει". Με αυτόν τον τρόπο το αγοράκι βλέπει να του αναγνωρίζονται τα δικαιώματά του ως «ιδιοκτήτη του παιχνιδιού" ενώ το κοριτσάκι δε θεωρείται "απαιτητική και κλαψιάρα", "που τα θέλει όλα δικά της», αλλά απλώς θέλει να δανειστεί για λίγο ένα παιχνίδι.
Προσπαθείτε να μην τους κολλάτε ετικέτες όπως "είσαι γκρινιάρης", "είσαι απαιτητικός" κλπ.
Αν το ένα παιδί σας πει "δίνεις πάντα δίκιο σε αυτή", είναι καλύτερα να κάνετε έναν απολογισμό της συμπεριφοράς σας.
Άθελά σας μήπως θεωρείτε ότι το μικρό σας παιδί είναι συνήθως το "θύμα" και το μεγάλο είναι ο «ένοχος», γιατί έτσι είναι πιο εύκολο για εσάς να επεμβαίνετε?  
Έχετε άραγε σκεφτεί ότι με αυτή τη στάση σας ενισχύετε τη ζήλια μεταξύ των δύο παιδιών σας?

Δημοσίευση:
10:00 | 05/02/2014


Παρασκευή, 9 Μαΐου 2014

XΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΝΟΥΛΑ

Τα παιδιά έκοψαν δύο πατρόν. Ένα για την καρδιά της μαμάς και μία άλλη μικρότερη ροζ για την καρδιά του παιδιού. Κόλλησαν τη μικρή μέσα στη μεγάλη και κάτω από μία στροφούλα έγραψαν σ' αγαπώ. Στη συνέχεια διακόσμησαν όπως ήθελαν την καρδούλα τους κι εγώ τους έφτιαξα φιογκάκια. Έτοιμη  η κάρτα των παιδιών.









 Το πατρόν για την καρδούλα
 Ακούστε κι ένα ωραίο τραγούδι αφιερωμένο σε όλες τις μανούλες του κόσμου.
video
Δείτε τώρα κι ένα καταπληκτικό βίντεο.
video


ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε όλες τις ΜΑΝΟΥΛΕΣ  που τις φωνάζουμε, παραπονιόμαστε, τσακωνόμαστε, γελάμε, κοροϊδεύουμε, << κλωτσάμε>>, συζητάμε, βοηθάμε, στηρίζουμε, αγαπάμε αλλά που πάντα τις ΛΑΤΡΕΥΟΥΜΕ. Οι μανούλες μας υπάρχουν για εμάς κι εμείς υπάρχουμε γι' αυτές. 

Πέμπτη, 8 Μαΐου 2014

ΚΟΥΚΛΕΣ Β΄ΜΕΡΟΣ

Χθες την Τετάρτη η κ. Ροδίτη Κυριακή ήταν πιστή στο ραντεβού της. Βοήθησε τα παιδιά να ολοκληρώσουν τη δική τους κούκλα. Κόλλες, μαλλί, φουστανάκια χρησιμοποιήθηκαν για τους ήρωες. Τα παιδιά έβαψαν τα χαρακτηριστικά με μαρκαδόρο. Πάρτε μία γεύση των κατασκευών  τους.






















 Τις κούκλες τις πήραν τα παιδιά στο σπίτι τους για να τις στολίσουν με όποιον ήρωα θέλουν. Το τελικό αποτέλεσμα θα αναρτηθεί όταν τα παιδιά μας θα είναι έτοιμα για να παρουσιάσουν τον ήρωά τους και για να δημιουργήσουμε διάλογο και ιστορίες σε ομαδούλες από τα παιδιά.
Blogging tips
}, 10);