Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

ΈΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΥΨΟΣ;

Μετά το μήκος σειρά είχε το ύψος. Και καθώς μιλάμε για τις ομοιότητες και τις διαφορές των παιδιών της γης, αποφασίσαμε να δούμε τι γίνεται και με το δικό μας ύψος. Αρχικά τους ζήτησα να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους και το σπίτι τους. Να τα κόψουν. Τα τοποθετήσαμε κάτω στο έδαφος και τα παιδιά τα ομαδοποίησαν.




Στη συνέχεια άρχισαν να ταξινομούν κατά ύψος τα σπιτάκια τους. Εδώ υπήρξαν αρκετές αντιρρήσεις καθώς τα σπίτια είχαν λεπτές διαφορές μεταξύ τους.





Στη συνέχεια ήρθε η σειρά με τους εαυτούς τους. Δυσκολεύτηκαν αλλά τα κατάφεραν.








Σ' αυτή τη δραστηριότητα, που δε φαίνεται καλά, έπρεπε ανάλογα με τις πόρτες στα σπιτάκια να βάλουν και τα ανάλογα παιδάκια. Έτσι μέτραγαν αν τα παιδάκια χώραγαν από τις πόρτες και έμπαιναν  μέσα στα σπιτάκια τους.
Κάπως έτσι........


Και τι γίνεται με το δικό μας ύψος; Πώς ξέρουμε πόσο ψηλοί είμαστε; Με τι μετριόμαστε;
Τα παιδιά απάντησαν με μεζούρα, με το μέτρο κι ένα παιδί φώναξε: << Κυρία στο γιατρό;>>. Καταλήξαμε ότι ο παιδίατρος μετράει το ύψος μας για να δει την ανάπτυξή μας. Και πώς λέγεται το όργανο που μας μετράει;


Έτσι έμαθαν για το αναστημόμετρο. Στήθηκαν και μετράγαμε το ύψος που το σημειώναμε δίπλα ακριβώς.


Τώρα σε πίνακα διπλής όψης έπρεπε να βρουν το όνομά τους και το ύψος τους από τα σημειωμένα χαρτάκια. Με το χάρακα σημείωναν το όνομά τους και παρατηρούσαν τους δεκαδικούς αριθμούς. 


Κάποιος θα αναρωτηθεί : << Μα πώς δε θα μπερδευτούν τόσο μικρά παιδιά με τριψήφιους αριθμούς;>>. Η απάντηση ήταν ότι δε δυσκολεύτηκαν και πολύ.





Στη συνέχεια παρατηρήσαμε τον πίνακα και άρχισα τις ερωτήσεις τύπου:
Ποιος είναι ο πιο ψηλός;
Ποιος είναι ο πιο κοντός;
Είναι ο Α. ψηλότερος από τη Μ.;
Ποιοι έχουν το ίδιο ύψος;
Πόσοι είναι αυτοί που έχουν το ίδιο ύψος σε αριθμό;
Πόσα ήμασταν τα  παιδιά εκείνη τη μέρα που κάναμε τη δραστηριότητα;
Ποιος δυσκολεύτηκε και γιατί;
Τι τους δυσκόλεψε περισσότερο και γιατί;

 Στη συνέχεια ζητήθηκε σε χαρτί Α4 να βάλουν σε σειρά ύψους ανθρωπάκια.






















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου