Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014

ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

Φέτος η τάξη μου είναι πολύ ζωηρή και με 25 παιδιά. Δύσκολα ακούν τι μπορεί να θέλεις να τους πεις και φυσικά δεν προσέχουν όταν τους εξηγείς κάποιους κανόνες. Η συνεργασία δεν είναι καλή μιας και είναι δυναμικά παιδιά , που θέλουν να' χουν το πάνω χέρι. Έτσι τόσες μέρες προσπαθώ να γνωριστούν, να μάθουν να σέβονται το ένα το άλλο, να μοιράζονται και να δέχονται κάποιους κανόνες στην τάξη. Αρχικά όπως άλλες χρονιές σκέφθηκα ομαδικές δραστηριότητες , στην πορεία όμως άλλαξα γνώμη και αποφάσισα αυτό να γίνει σταδιακά. Ανάπτυξη δυαδικών σχέσεων , για συνεργασία , με τιμόνι την αγάπη , ήταν το μότο που εφάρμοσα. Αρχικά ζήτησα να διαλέξουν κάποιο παιδάκι , να γίνουν ζευγαράκι , να ζωγραφίσουν ατομικά και στη συνέχεια να κόψουν ότι τους ενδιαφέρει και με συνεργασία και αγάπη , να φτιάξουν κάποιο κολλάζ μαζί σε άσπρο χαρτόνι. Το αποτέλεσμα ήταν κάπως έτσι:


Τελικό αποτέλεσμα συνεργασίας , εδώ 3 παιδιών λόγω μονού αριθμού
Ατομικές ζωγραφιές αφού τις παρουσίασαν τα παιδιά σε ζευγάρια


Οι << συνεργάτες σε δράση>>





Στο σημείο αυτό βλέπετε το αποτέλεσμα της Νικολέτας και της Νυμφικής , που ήταν ατομικές παραπάνω.

Εδώ και πάνω δεξιά , το ένα παιδί ήταν χαρούμενο και το άλλο στενοχωρημένο , ώρα για συζήτηση λοιπόν. Τα ρώτησα για το πως αισθάνθηκαν από όλη τη δράση , το λόγο και αν ήθελαν να το ξανακάνουν. Μόνο ένα ζευγαράκι δεν λειτούργησε σωστά. Το ένα παιδί θεώρησε ότι πρέπει να κόψει τα πάντα και να τα κολλήσει όπου βρει πάνω στο χαρτόνι. Σκέπασε και τη ζωγραφιά του άλλου παιδιού που αισθάνθηκε αδικημένο. Έγινε συζήτηση πάνω σε αυτό για να καταλάβει τι δεν πήγε καλά το πρώτο και για να βρει δικαίωση το δεύτερο. Με αγάπη λοιπόν , όλα τακτοποιούνται. 

7 σχόλια:

  1. Σ' ευχαριστώ Μαρία μου. Καλή επιτυχία και σε σένα! Απλώς πάω αργά γιατί πρέπει να δεθούν σιγά - σιγά και να μάθουν να συνεργάζονται που μέχρι στιγμής είναι ακόμη δύσκολο! Να φανταστείς δε σταματούν να μιλάνε και να λένε ανά δευτερόλεπτο Κυρία .......Κυρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν πειράζει , καημός, ενδιαφέρον και αγάπη είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή