Τι συμβαίνει στο σώμα μας όταν βρεθούμε αντιμέτωποι με μια άσχημα κατάσταση; Είναι πάντα τα πράγματα όπως φαίνονται ή μπορεί να είναι και διαφορετικά; Μήπως πολλές φορές βιαζόμαστε να βγάλουμε συμπεράσματα;
Είπα στα παιδιά μια ιστορία για ένα κοριτσάκι την Κατερίνα. Η Κατερίνα λοιπόν είχε έναν παππού , τον Αλέξανδρο. Ο Αλέξανδρος, όταν ήταν μικρός, αποφάσισε να πάει μία βόλτα στη λίμνη. Εκεί που ήταν αμέριμνος και ήσυχος , εμφανίστηκε μέσα από τη λίμνη ένα περίεργο τέρας , ο Κήνταυρος ,( έτσι τον ονομάσαμε εμείς), που όμως ήταν κατά βάθος φιλικός και έψαχνε φίλο για παιχνίδι. Με τα παιδιά συζητήσαμε για τις σωματικές αλλαγές που δημιουργούνται όταν συναντάμε κάτι που μας φοβίζει και μας τρομάζει. Επίσης τι σκέψεις γεννιούνται μέσα στο μυαλό μας και πως ανάλογα με τις συνθήκες μπορούν να τροποποιηθούν. Και το τι συμβαίνει στο σώμα μας ανάλογα με τις καταστάσεις , τις σκέψεις μας και τα συναισθήματά μας.
Δραματοποιήσαμε την ιστορία , αφήνοντας το κάθε παιδί ν' αποφασίσει μόνο του για το τι σκέψεις θα κάνει και το πως θ' αντιδράσει το σώμα του.
Είπα στα παιδιά μια ιστορία για ένα κοριτσάκι την Κατερίνα. Η Κατερίνα λοιπόν είχε έναν παππού , τον Αλέξανδρο. Ο Αλέξανδρος, όταν ήταν μικρός, αποφάσισε να πάει μία βόλτα στη λίμνη. Εκεί που ήταν αμέριμνος και ήσυχος , εμφανίστηκε μέσα από τη λίμνη ένα περίεργο τέρας , ο Κήνταυρος ,( έτσι τον ονομάσαμε εμείς), που όμως ήταν κατά βάθος φιλικός και έψαχνε φίλο για παιχνίδι. Με τα παιδιά συζητήσαμε για τις σωματικές αλλαγές που δημιουργούνται όταν συναντάμε κάτι που μας φοβίζει και μας τρομάζει. Επίσης τι σκέψεις γεννιούνται μέσα στο μυαλό μας και πως ανάλογα με τις συνθήκες μπορούν να τροποποιηθούν. Και το τι συμβαίνει στο σώμα μας ανάλογα με τις καταστάσεις , τις σκέψεις μας και τα συναισθήματά μας.
Δραματοποιήσαμε την ιστορία , αφήνοντας το κάθε παιδί ν' αποφασίσει μόνο του για το τι σκέψεις θα κάνει και το πως θ' αντιδράσει το σώμα του.
<< Ωχ, θα με φάει. Τι είναι αυτό;>>
<< Να φύγω; Ναι, μάλλον θα φύγω και γρήγορα>>
<<Καλέ, δε μου φαίνεται και τόσο κακό>>
<< Θέλει να παίξουμε, θα παίξω μαζί του>>
Στη συνέχεια κάθε παιδί ζωγραφίζει την Κατερίνα όπως τη φαντάζεται.
Σε φύλλο εργασίας υπάρχει το ανέκφραστο πρόσωπο του Αλέξανδρου και το συναίσθημα το βάζουν τα παιδιά, μετά από συζήτηση και σκέψη. Πάντως τα περισσότερα , χωρίς δεύτερη σκέψη θα ένιωθαν φόβο σε μια τέτοια κατάσταση.
ΩΡΑΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ! ΚΑΛΑ, Η ΜΑΣΚΑ ΑΠΟ ΜΑΚΡΥΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΝΤΩΣ ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΗ! ΧΑ ΧΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήKάποιο παιδί τη ζωγράφισε για να τη φορέσει. Είχε τα σχέδιά του φαίνεται!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ,ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΜΑΣΚΑ!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ' ευχαριστώ Εύη!
ΑπάντησηΔιαγραφή