Παρασκευή, 28 Νοεμβρίου 2014

ΦΥΣΑ ΑΕΡΑΚΙ .............ΦΥΣΑ

Παρ' όλο που η ανάρτηση μιλάει για τον αέρα, είδαμε και πάθαμε για να τον καταλάβουμε. Κάποια στιγμή με αέρα, ασχοληθήκαμε με το θέμα. Περίμενα 3 εβδομάδας για ανέμους πιο ισχυρούς , ( ήθελα να κάνω μετρήσεις με τα παιδιά με βάση την ένταση του αέρα) , αλλά μάλλον πρέπει πια να εγκαταλείψω την ιδέα, εκτός αν μου δοθεί η ευκαιρία.
Ξεκίνησα το θέμα , κάνοντας την εξής ερώτηση: << Τι σημαίνει καιρός;>> και τα παιδιά μου απάντησαν : << απόγευμα, βράδυ, μέρα , νύχτα>> και ύστερα από κάποια στιγμή , με δισταγμό ο Άγγελος είπε: << Αυτό που κάναμε κάποτε. Δηλαδή αν έχει ήλιο, βροχή.......>> . Κάπως έτσι αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το θέμα.

Έκοψα πολύ μικρά χαρτάκια. Κάθε παιδί πήρε από λίγα χαρτάκια και στην αυλή μας τα ρίξαμε για να δούμε μέχρι που θα τα φτάσει ο αέρας.




  Όπως συμπέραναν δεν πήγαν πολύ μακριά. <<Άρα ο αέρας δεν ήταν πολύ δυνατός γιατί τα χαρτάκια τους δεν πήγαν πολύ μακριά>> . Εκεί εισήχθηκαν στην έννοια : ένταση του αέρα.

Στη συνέχεια διαβάσαμε το βιβλίο της Σοφίας Ζαραμπούκα από τη ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ : Οι Άνεμοι, των εκδόσεων Κέδρος. Ακούσανε για το Βοριά, το Νοτιά, το Ζέφυρο και τον Ανατολικό άνεμο.

Μιλάμε για τα σημεία του Ορίζοντα. Για την Ανατολή, τη Δύση, το Βορρά και το Νότο. Προσανατολιζόμαστε με βάση αυτά τα σημεία , κάνοντας τις ανάλογες κινήσεις. 


Στο χάρτη τοποθετούμε τους Ανέμους από τη Μυθολογία που διαβάσαμε. 


Κάναμε και ένα αυτοσχέδιο παιχνίδι μουσικής. Με  βάση τους Ανέμους έφτιαξα 4 πεντάγραμμα. Αποφασίσαμε να βάλουμε έτσι τις νότες με βάση την ένταση των Ανέμων. Οι χαμηλές τις κάναμε να ακούγονται πιο απαλά ενώ τους άλλους ανέμους να φωνάζουν ψιλά και δυνατά. Στη συνέχεια έδειχνα κάθε πεντάγραμμο και τα παιδιά με τη φωνή τους αναπαραστούσαν τους ανέμους. Τους άρεσε πολύ.

  Εμπνευσμένοι από το  παραμύθι χωρίστηκαν σε ομάδες και ζωγράφισαν τους 4 ανέμους.





Τα έργα όλα μαζί και πιο αναλυτικά.









Στον Ευρωπαϊκό χάρτη έπρεπε να βρουν τις καρτέλες με τα ονόματα των σημείων του Ορίζοντα και να τις τοποθετήσουν ανάλογα. Επικεντρωθήκαμε στον ήχους των αρχικών γραμμάτων των ανέμων. Δε δυσκολευτήκαμε....






Έπρεπε τώρα να βρίσκουν το αρχικό γραμματάκι των ανέμων και να το τοποθετούν στον αντίστοιχο άνεμο.



Μιλήσαμε και για την πυξίδα και τη χρησιμότητά της. Παρατηρήσαμε προς τα που δείχνει το βέλος και με βάση αυτήν έκαναν και τις αντίστοιχες τοποθετήσεις στο χάρτη.

  Τοποθετούσαν και τα κινητά καρτελάκια στις αντίστοιχες θέσεις.


  Τους έδωσα ένα φύλλο εργασίας όπου έπρεπε να τοποθετήσουν τα αρχικά των σημείων του ορίζοντα.



Φτιάξαμε πυξίδες. Αυτό που με ενδιέφερε δεν ήταν η κατασκευή τόσο , όσο ο συμβολισμός.







  Για αποφόρτιση δραματοποιήσαμε το πολύ γνωστό ποίημα << ο Βοριάς και ο Ήλιος>> του Ανδρέα Λαζάρου. Τα παιδιά ζωγράφισαν τον ήλιο και το βοριά .


Πάντα στις δραματοποιήσεις χρησιμοποιώ κλήρους για μια πιο ισότιμη και πιο αξιοκρατική διαδικασία. Ένα παιδί τραβάει κλήρους και λέει τα ονόματα σε σχέση με τους ρόλους.

  Έτοιμοι οι ηθοποιοί.....



 Ο γεροδιαβάτης κρυώνει και κουκουλώνεται όλο και περισσότερο......





Ωχ, αρχίζει η ζέστη.........






Τώρα είναι καλύτερα..... Φυσικά , ξέρετε ποιος κέρδισε.





Blogging tips
}, 10);