Τετάρτη 30 Απριλίου 2014

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΟΥΚΛΑΣ - Α΄ ΜΕΡΟΣ

Η κυρία Δοξαρά Κυριακή, κουκλοπαίχτρια ήταν μαζί μας και σήμερα. Μας είχε υποσχεθεί κατασκευή κουκλών και ήταν σήμερα στο σχολείο μας για να πραγματοποιήσει την υπόσχεσή της. Η κυρία Δοξαρά , αν και το έχω ξανααρτήσει, διδάσκει εικαστικό θέατρο και μαριονέτα. Επιμορφώνει σε σεμινάρια ηθοποιούς, θεατρολόγους και εκπαιδευτικούς. Διδάσκει στα ΙΕΚ. Προς ευτυχία μας τυγχάνει να είναι και μαμά μαθητή μας. Εκ των προτέρων την ευχαριστούμε πολύ και ανανεώσαμε υποσχέσεις και για άλλα ευχάριστες  δράσεις με το νέο σχολικό έτος.
Παρουσίασε διάφορες κούκλες στα παιδιά όπως : μαριονέτες, ομιλούσες κούκλες, επιτραπέζιες, γαντόκουκλες, μαρότα ( κούκλα σε ράβδο), κούκλες για κινέζικο θέατρο σκιών, τον κλασικό Φασουλή. Η δικιά μας κούκλα θα γίνει από πλαστικά μπουκαλάκια.
Υλικά που χρησιμοποιήσαμε ήταν εφημερίδες και κόλλα ατλακόλ, πλαστικά ποτήρια και πιάτα, γλωσσοπίεστρα, πινέλα, πλαστικό χρώμα για ζωγραφική προσώπου ( πολύ άσπρο, λίγη ώχρα και πολύ λίγο κόκκινο) , σκουπιδοσακούλες (ντυθήκαμε όλοι με αυτές για να μη λερωθούμε αν και λερωθήκαμε λιγάκι, συγγνώμη μαμάδες), χαρτοταινίες ( για να ενώσουμε τα πλαστικά μπουκαλάκια που τα είχαμε κόψει). Κρατήσαμε λίγο το πάνω μέρος και λίγο από το κάτω. Στο κάτω μέρος κάναμε 4 κοψιές και το ενώσαμε με το πάνω μέρος με χαρτοταινία. Τα παιδιά έλεγαν ότι η τάξη μας έγινε εργαστήριο και αυτοί ήταν οι σπουδαιότεροι καλλιτέχνες. Συμφωνώ σε αυτό. Μας άρεσε όλη αυτή η διαδικασία και όλοι μαζί δουλέψαμε πυρετωδώς για 3 ώρες.
 Ο κλασικός Φασουλής


Μαριονέτα και φακίρης
 Μαρμότα

  Ομιλούσες κούκλες

 Κούκλα για κινέζικο θέατρο σκιών

Γαντόκουκλα Ιταλική

Κάπως έτσι θα γίνουν και οι δικές μας κούκλες αλλά πιο μικρές
Οι μικροί καλλιτέχνες σε δράση..........








 Βέβαια δε μοιάζουν για κούκλες αλλά θα τις ολοκληρώσουμε ανανεώνοντας το ραντεβού μας για την άλλη Τετάρτη.

Τρίτη 29 Απριλίου 2014

H ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ ΚΑΙ Η ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

Τα παιδιά με την επιστροφή τους στην τάξη δήλωσαν πολύ ενθουσιασμένα και μίλησαν όλα για τις εμπειρίες τους. Δεν έβλαπτε μία μικρή επανάληψη για να δούμε τι θυμούνται από την περίοδο της Σαρακοστής. Επειδή η περίοδος που διανύουμε τώρα λέγεται Πεντηκοστή  , τα παιδιά γνώριζαν τη σημαίνει;
Η περίοδος του  Πεντηκοσταρίου  είναι χαρμόσυνη και αρχίζει την Κυριακή του Πάσχα , να μην πω και από το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου και τελειώνει με τη γιορτή της Πεντηκοστής , που η Ορθόδοξη Εκκλησία μνημονεύει και τιμά την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος  στους Αποστόλους. Μετά την Ανάληψη του Κυρίου στους ουρανούς, οι Απόστολοι και οι υπόλοιποι μαθητές του, καθώς και οι γυναίκες που από την αρχή τον είχαν ακολουθήσει, η Παναγία Παρθένος Μαρία η Μητέρα του και τα αδέλφια του, περίπου όλοι μαζί 120 άτομα, γύρισαν από το όρος των Ελαιών στην Ιερουσαλήμ και , μπαίνοντας στο σπίτι όπου έμεναν, ανέβηκαν στο υπερώο, δηλαδή στον πάνω όροφο του σπιτιού και εκεί, περίμεναν με προσευχή την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος, σύμφωνα με την υπόσχεση του Σωτήρα Χριστού.
Για να γίνει πιο κατανοητό το γεγονός αυτό διαβάσαμε ένα βιβλίο για δύο αδελφές την κυρία Σαρακοστή και την κυρία Πεντηκοστή. Τα παιδιά αβίαστα και με ευχάριστο τρόπο κατανόησαν τι είναι Πεντηκοστή και ποια η διαφορά της από τη Σαρακοστή. Το βιβλίο θα το δείτε στη σελίδα βιβλιοπαρουσίασης που υπάρχει στην ιστοσελίδα. Με τα παιδιά φτιάξαμε δύο σπίτια κολλητά των δύο αγαπημένων αδελφών και με δημιουργία δύο ομάδων, νηπίων και προνηπίων ( αυτή τη φορά) , δημιουργήσαμε ένα ομαδικό έργο. Τα παιδιά έκοψαν από προσπέκτους τρόφιμα και τα κατηγοριοποίησαν  σε νηστίσιμα και αρτύσιμα και με αυτά στόλισαν τα δύο σπίτια. Ακολουθούν οι δράσεις των παιδιών.






Κυριακή 27 Απριλίου 2014

NΗΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ

Με αφορμή τη Σαρακοστή του Πάσχα και ίσως τον προβληματισμό κάποιων γονιών για το αν είναι κατάλληλη η νηστεία για τα παιδιά τους, βρήκα αυτό το άρθρο από την πηγή : πρόγραμμα  Ε.Υ.ΖΗ.Ν.

04/11/2014
Κατά την περίοδο της νηστείας της Σαρακοστής πολλοί γονείς αναρωτιούνται εάν είναι ασφαλές για τα παιδιά τους να ακολουθήσουν την νηστεία, και συγχρόνως να εξακολουθούν να προσλαμβάνουν όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που απαιτούνται για την υγεία και την ανάπτυξή τους. Παρόλο που η αποχή από αρκετές σημαντικές ομάδες τροφίμων ενέχει πιθανούς κινδύνους για διατροφικές ελλείψεις, μια καλά σχεδιασμένη διατροφή κατά την περίοδο της νηστείας μπορεί να καλύψει τις ανάγκες των παιδιών και να προσφέρει πλεονεκτήματα για την υγεία τους.
Κύριο χαρακτηριστικό της διατροφής κατά τη νηστεία, είναι η αποχή από τρόφιμα ζωικής προέλευσης, όπως το κρέας, το κοτόπουλο, το ψάρι, τα γαλακτοκομικά και τα αβγά (με εξαίρεση τα θαλασσινά) η οποία αντισταθμίζεται από αύξηση στην κατανάλωση τροφίμων φυτικής προέλευσης, όπως το ψωμί, τα ζυμαρικά, το ρύζι, τα όσπρια, τα λαχανικά και τα φρούτα. Η διατροφή κατά τη νηστεία, είναι πολύ χαμηλότερη σε κορεσμένο λίπος και υψηλότερη σε φυτικές ίνες, σύνθετους υδατάνθρακες και βιταμίνες σε σχέση με τη διατροφή κατά τον υπόλοιπο καιρό. Μια διατροφή χαμηλή σε κορεσμένα λίπη και υψηλή σε φυτικές ίνες προσφέρει σημαντικά οφέλη για την καρδιαγγειακή υγεία, τόσο για τους ενήλικες όσο και για τα παιδιά. Παρόλα αυτά, η αποχή από σημαντικές ομάδες τροφίμων, όπως είναι το κρέας και τα παράγωγα του, και τα γαλακτοκομικά είναι πιθανό να προκαλέσει ανεπαρκή πρόσληψη ορισμένων θρεπτικών συστατικών, ιδιαιτέρως κατά την παιδική ηλικία, όπου υπάρχουν αυξημένες ανάγκες για κάποια από αυτά τα θρεπτικά συστατικά λόγω της ανάπτυξης: Πρωτεΐνες:  Οι πρωτεΐνες είναι ιδιαιτέρως σημαντικές κατά την ανάπτυξη, αφού βοηθούν στην αναδόμηση, ανάπτυξη και διατήρηση των ιστών του σώματος. Το κρέας, το ψάρι, τα γαλακτοκομικά και το αβγό αποτελούν τις κύριες πηγές πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας, δηλαδή πρωτεϊνών που περιέχουν τα απαραίτητα αμινοξέα (τα αμινοξέα είναι τα δομικά συστατικά των πρωτεϊνών) που χρειάζεται ο οργανισμός και δεν μπορεί να συνθέσει από μόνος του σε επαρκείς ποσότητες και στη σωστή αναλογία. Αντιθέτως, τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης περιέχουν πρωτεΐνες που έχουν χαμηλή βιολογική αξία. Για να προσλάβουν τα παιδιά ικανοποιητικές ποσότητες καλής ποιότητας (δηλαδή υψηλής βιολογικής αξίας), πρωτεΐνες κατά τη διάρκεια της νηστείας, θα πρέπει να καταναλώνουν θαλασσινά και ποικιλία φυτικών τροφών που περιέχουν πρωτεΐνες, όπως είναι τα όσπρια και τα δημητριακά.  Σίδηρος:  Οι ανάγκες σε σίδηρο είναι αυξημένες κατά την παιδική ηλικία και κατά την εφηβεία, ιδιαιτέρως για τα κορίτσια. Ο σίδηρος απαντάται σε δυο μορφές, του αιμικού και μη αιμικού σιδήρου. Τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης έχουν μεγαλύτερες ποσότητες αιμικού σιδήρου, ο οποίος είναι πιο εύκολα απορροφήσιμος από τον μη αιμικό. Εναλλακτικές πηγές σιδήρου που μπορούν να καταναλώσουν τα παιδιά κατά τη διάρκεια της νηστείας, ώστε να υπάρχει διατροφική επάρκεια στην πρόσληψη σιδήρου, είναι τα όσπρια, οι ξηροί καρποί, τα αποξηραμένα φρούτα, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα θαλασσινά (κυρίως τα οστρακοειδή) και το ψωμί. Όμως, λόγω της χαμηλής απορρόφησης του σιδήρου σε αυτά τα τρόφιμα, αφού περιέχουν κυρίως μη αιμικό σίδηρο, συστήνεται να συνδυάζονται οι φυτικές τροφές με τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη C, όπως τα εσπεριδοειδή ή ο χυμός τους (π.χ. ο χυμός λεμόνι ή πορτοκάλι ). Ασβέστιο και βιταμίνη D:  Το ασβέστιο και η βιταμίνη Dείναι απαραίτητα για τη διάπλαση των οστών του σώματος, συνεπώς είναι ιδιαιτέρως σημαντικό να προσλαμβάνονται σε ικανοποιητικές ποσότητες στο στάδιο της ανάπτυξης. Η αποχή από τα γαλακτοκομικά που αποτελούν την κύρια πηγή ασβεστίου και θα πρέπει να αντισταθμίζεται με αντικατάσταση από άλλα τρόφιμα φυτικής προέλευσης που περιέχουν ικανοποιητικές ποσότητες αυτών των συστατικών. Τέτοια τρόφιμα είναι το μπρόκολο, οι ξηροί καρποί (κυρίως τα αμύγδαλα) και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά ή και τρόφιμα εμπλουτισμένα σε ασβέστιο, όπως είναι κάποιοι χυμοί του εμπορίου.  Καταλήγοντας, οι διατροφικές ανάγκες των παιδιών μπορούν να καλυφθούν κατά την περίοδο της νηστείας μέσα από την κατανάλωση ποικιλίας φυτικών προϊόντων. Παρόλα αυτά, οι γονείς πριν αποφασίσουν αν τα παιδιά τους θα νηστέψουν, θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους το κατά πόσο τα παιδιά τους είναι επιλεκτικά σε σχέση με το φαγητό και εάν καταναλώνουν τα τρόφιμα που αναφέρθηκαν ως εναλλακτικές πηγές για την κάλυψη των αναγκών τους. Μια πρόταση θα ήταν, ειδικά για κάποια πολύ επιλεκτικά παιδιά, η νηστεία να μην περιλαμβάνει αποχή και από τα γαλακτοκομικά προϊόντα, ώστε να καλύπτονται ικανοποιητικά οι διατροφικές τους ανάγκες.






ΡΕΠΟΡΤΑΖ: esos.gr


Πέμπτη 10 Απριλίου 2014

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

Εύχομαι σε όλους ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ και ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ. Να έχετε υγεία και ειρήνη στις καρδιές σας.





ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΑΥΓΑ

Σήμερα βάψαμε τα αυγά με τέμπερες και κατόπιν στρώσαμε εφημερίδες για να μη λερωθούμε από τη βαφή. Ο Λεωνίδας τράβηξε φωτογραφίες από το βάψιμο των αυγών, με ιδιαίτερη επιτυχία. Τα αυγά μας αύριο θα μουν στα λαγοφακελάκια μας με καραμέλες και άλλα σοκολατένια είδη.









Τετάρτη 9 Απριλίου 2014

ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ

Έτοιμα και τα πασχαλιάτικά μας.  Κάναμε την τάξη μας καλλιτεχνικό εργαστήρι και δημιουργήσαμε. Όχι πολλά βέβαια γιατί τρέχουν και τα προγράμματά μας.
Ετοιμάζουμε την κάρτα μας

 Φτιάχνουν το φάκελο - καλαθολαγούδο
 Συνεχίζουμε την κάρτα
 Κάνουμε και καδράκι για να περάσει η ώρα μας στο να ετοιμάσουμε και κάτι άλλο


Εδώ όλες οι κάρτες των παιδιών. Το σχέδιο εμπνευσμένο από το νηπιαγωγείο που πήγαινε πριν αρκετά χρόνια ο μεγάλος μου γιος.

Η κάρτα απ' έξω

Η κάρτα από μέσα

Λαγουδοφάκελοι. Θα τους γεμίσουμε με χόρτο οικολογικό και θα βάλουμε μέσα καραμέλες και το αυγό που θα βάψουμε αύριο


Τρίτη 8 Απριλίου 2014

ΠΡΩΤΟΤΟΚΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΤΟΚΑ ΠΑΙΔΙΑ

Επειδή πολλοί γονείς  ανησυχούν και δεν ξέρουν τι να κάνουν με τα παιδιά τους και πολλές φορές αισθάνονται  ότι κάτι ίσως δεν έχουν κάνει σωστά, αναρτώ αυτό το άρθρο κι εύχομαι να βρουν έστω μία φωτεινή δίοδο για να ξεπεράσουν κάποια προβλήματά τους.
Αναρωτιέστε πώς είναι δυνατόν τα δυο σας παιδιά να είναι εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους? Έχετε την εντύπωση ότι το δεύτερο παιδί σας μεγαλώνει πολύ πιο εύκολα? Η ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος και συγγραφέας αρκετών βιβλίων μεταξύ των οποίων τα "Οι γονείς κάνουν τη διαφορά" και "Μεγαλώστε ευτυχισμένα παιδιά" κυρία Αλεξάνδρα Καππάτου συμβουλεύει.
Η σειρά γέννησης των παιδιών παίζει σημαντικό ρόλο στη δόμηση της προσωπικότητάς τους καθώς και στο είδος των σχέσεων που θα καλλιεργήσουν με τα άλλα μέλη της οικογένειάς τους. Για αυτό συχνά παρατηρούμε ότι τα αδέρφια διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους.
Όσα έρχονται πρώτα καταλαμβάνουν μια εξαιρετικά "τιμητική" θέση μέσα στην οικογένεια, με τους γονείς και τους συγγενείς να τους αφιερώνουν άφθονο χρόνο. Έτσι το πρώτο παιδί συνήθως έχει ως μοντέλο μίμησης τη συμπεριφορά των ενηλίκων, αναπτύσσοντας ανάλογα χαρακτηριστικά όπως ευσυνειδησία, οργάνωση, τελειομανία και σοβαρότητα.
Το καινούριο αδερφάκι "κλονίζει το θρόνο» της μοναδικότητας του πρώτου μέσα στην οικογένεια και γίνεται το βασικό ερέθισμα έντονης ανησυχίας και αναστάτωσης για το πρωτότοκο.
Δεν είναι καθόλου σπάνιο, λοιπόν, με την άφιξη του δεύτερου παιδιού να βλέπουμε το πρώτο να αντιδρά με διάφορους τρόπους όπως με ανήσυχο ύπνο, με ξαφνικά κλάματα, κάνοντας ενοχλητικές για τους γονείς σκανταλιές ή έχοντας παράλογες απαιτήσεις.
Ίσως από τους πιο καθοριστικούς παράγοντες στην ανάπτυξη της προσωπικότητας του δεύτερου παιδιού είναι ο ερχομός του σε μια οικογένεια όπου όλοι φαίνεται να έχουν εξασφαλίσει τη θέση τους. Τώρα εκείνο καλείται να "αγωνιστεί" για τη δική του.
Θα προσπαθήσει, λοιπόν, να "επιβάλλει την παρουσία του" καθώς και να αποδείξει την ικανότητά του με ποικίλους τρόπους. Συνήθως αυτό επιτυγχάνεται με την αντίθεση. Τα τελευταία σε σειρά γέννησης παιδιά συχνά είναι οι γοητευτικοί και εφευρετικοί επαναστάτες της οικογένειας.
Τι πρέπει να κάνετε
Οφείλετε να δημιουργήσετε τις προϋποθέσεις για τη συνύπαρξη των δύο παιδιών, ενισχύοντας τη συνεργασία τους και τονίζοντας τα ιδιαίτερα στοιχεία του καθενός.
Να εξασφαλίζετε έστω και λίγο χρόνο προκειμένου να ασχολείστε ατομικά με κάθε παιδί σας.     

    Δημοσίευση:
10:00 | 03/02/2014
Επίσης, ο Dr. Richard C. Woolfson στο βιβλίο του μας αναφέρει και τα εξής:
  • Ενθαρρύνετέ τα  να παίζουν μαζί και να μοιράζονται τα παιχνίδια τους. Όσο περισσότερο χρόνο περνούν μαζί δημιουργικά, τόσο λιγότερες πιθανότητες έχει να ζηλέψει το ένα το άλλο.
  • Προσπαθήστε να αγοράζετε καινούρια ρούχα σε όλα τα παιδιά σας.
  • Μη συγκρίνετε διαρκώς τα παιδιά μεταξύ τους. Οι συνεχείς συγκρίσεις μόνο ζήλια μπορούν να προκαλέσουν. 
Πάντως τον πιο σημαντικό ρόλο παίζει το πως αισθάνεστε εσείς για τη διαφορά ηλικίας των παιδιών. Υπάρχουν ζευγάρια τα οποία, μεγαλώνοντας το πρώτο παιδί τους, ανακαλύπτουν ότι πρόκειται για μια τόσο απαιτητική και χρονοβόρα διαδικασία που δε θα μπορούσαν να την αντιμετωπίσουν τόσο σύντομα για δεύτερη φορά. Το καλύτερο γι 'αυτούς τους γονείς είναι να το σκεφτούν καλά και να περιμένουν λίγο καιρό ώσπου να είναι και συναισθηματικά έτοιμοι για να αποκτήσουν ένα ακόμη παιδί. Πάντως, καλό θα ήταν για παρόμοιες αποφάσεις να λαμβάνονται υπόψη όλοι οι παραπάνω παράγοντες. Καλό θα ήταν, επίσης, να έχετε υπόψη σας πως καμιά φορά τα πράγματα δε συμβαίνουν εκείνη ακριβώς τη στιγμή που είχαμε σχεδιάσει να συμβούν!

Τρίτη 1 Απριλίου 2014

ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΑ: ΠΩΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΘΙΜΟ


Τα ψέματα της Πρωταπριλιάς είναι ένα έθιμο που μας έχει έρθει από την Ευρώπη.

Υπάρχουν διάφορες εκδοχές σχετικά με τον τόπο και τον χρόνο που γεννήθηκε το έθιμο αυτό. Δύο από αυτές, όμως, είναι οι επικρατέστερες.
Σύμφωνα με την πρώτη εκδοχή, το έθιμο ξεκίνησε από τους Κέλτες. Λαός της βορειοδυτικής Ευρώπης, οι Κέλτες, ήταν δεινοί ψαράδες. Η εποχή του ψαρέματος ξεκινούσε την 1η Απριλίου. Όσο καλοί ψαράδες όμως και να ήταν, την εποχή αυτή του χρόνου τα ψάρια πιάνονται δύσκολα. Έτσι και αυτοί, όπως προστάζει ο "κώδικας δεοντολογίας" των ψαράδων όλων των εποχών, έλεγαν ψέματα σχετικά με τα πόσα ψάρια είχαν πιάσει. Αυτή η συνήθεια, έγινε με το πέρασμα του χρόνου έθιμο.
Η δεύτερη εκδοχή, που θεωρείται και πιο βάσιμη ιστορικά, θέλει γενέτειρα του εθίμου την Γαλλία του 16ου αιώνα. Μέχρι το 1564 η πρωτοχρονιά των Γάλλων ήταν η "1η Απριλίου". Την χρονιά αυτή όμως, και επί βασιλείας Καρόλου του 9ου, αυτό άλλαξε και Πρωτοχρονιά θεωρούνταν πλέον η 1η Ιανουαρίου. Στην αρχή αυτό δεν το δέχτηκαν όλοι οι πολίτες. Οι αντιδραστικοί συνέχιζαν να γιορτάζουν, την παλαιά πλέον, πρωτοχρονιά τους την 1η Απριλίου, ενώ οι υπόλοιποι τους έστελναν πρωτοχρονιάτικα δώρα για να τους κοροϊδέψουν. Το πείραγμα αυτό μετατράπηκε με τον καιρό σε έθιμο.

Το έθιμο στην Ελλάδα
Το έθιμο αυτό ήρθε και στην Ελλάδα και διαφοροποιήθηκε αποκτώντας μια ελληνική χροιά.
Η βασική ιδέα βέβαια παρέμεινε ίδια. Λέμε αθώα ψέματα με σκοπό να ξεγελάσουμε το «θύμα» μας. Σε κάποιες περιοχές, θεωρούν ότι όποιος καταφέρει να ξεγελάσει τον άλλο, θα έχει την τύχη με το μέρος του όλη την υπόλοιπη χρονιά. Σε κάποιες άλλες πιστεύουν ότι ο «θύτης» θα έχει καλή σοδειά στις καλλιέργειες του. Επίσης το βρόχινο νερό της πρωταπριλιάς, θεωρούν μερικοί, ότι έχει θεραπευτικές ιδιότητες. Όσο για το «θύμα», πιστεύεται ότι, σε αντίθεση με τον «θύτη», θα έχει γρουσουζιά τον υπόλοιπο χρόνο και πιθανότατα αν είναι παντρεμένος θα χήρεψει γρήγορα.
Σύμφωνα με τον Έλληνα λαογράφο Λουκάτο το έθιμο αυτό αποτελεί ένα σκόπιμο "ξεγέλασμα των βλαπτικών δυνάμεων που θα εμπόδιζαν την όποια παραγωγή" όπως είναι η αρχή του μήνα τόσο για τον Μάρτιο, όσο και τον Απρίλιο υποχρεώνοντας πολλούς να λαμβάνουν διάφορα "αντίμετρα" (αλεξίκανα μέτρα ). Επίσης και ο Έλληνας λαογράφος Γ. Μέγας συμφωνεί πως η πρωταπριλιάτικη "ψευδολογία" παραπλανά ελλοχεύουσες δυνάμεις του κακού, έτσι ώστε να θεωρείται από τον λαό ως σημαντικός όρος μαγνητικής ενέργειας (έλξης ή αποτροπής) για μια επικείμενη επιτυχία.
Περιστατικά
Τον προηγούμενο αιώνα, η τεχνολογία βοήθησε κάποιους να ξεγελάσουν χιλιάδες άτομα την ημέρα αυτή.
Για παράδειγμα μια Αμερικάνικη εφημερίδα δημοσίευσε ένα άρθρο (στις αρχές του 20ού αιώνα), στο οποίο αναφερόταν ότι ο Τόμας Έντισον είχε εφεύρει μια μηχανή, η οποία μετέτρεπε το νερό σε κρασί. Οι μετοχές των εταιριών παρασκευής και διακίνησης οίνου, σημείωσαν κατακόρυφη πτώση στο χρηματιστήριο.
Ένα άλλο παράδειγμα μεγάλης πρωταπριλιάτικης φάρσας, είναι αυτή του δικτύου BBC το 1957. Τότε προβλήθηκε από το δίκτυο αυτό ένα ρεπορτάζ, στο οποίο Ιταλοί γεωργοί μάζευαν μακαρόνια από τα δέντρα που υποτίθεται ότι τα παράγουν. Παρόμοια ρεπορτάζ συνεχίζονται όμως μέχρι και σήμερα σχεδόν από το σύνολο των ΜΜΕ, που τις περισσότερες φορές αγγίζουν σημαντικά θέματα οικονομίας, διασκέδασης, κ.λπ.
Πηγή newsbomb.gr



ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ