Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2014

ΤΟ ΚΑΡΔΙΟΔΕΝΤΡΟ

Την αμέσως επόμενη μέρα συνέχισα το δέσιμο ανά δύο άτομα. Τέθηκε ο προβληματισμός << αφού είναι φθινόπωρο , αν φτιάχναμε ένα δέντρο διαφορετικό πώς θα το κάναμε; Το σημαντικό είναι η αγάπη και η συνεργασία, άρα τι θα κάνουμε;>> . Τα παιδιά είπαν διάφορα, όμως ένα δέντρο πάντα έχει κορμό και κλαδιά, άρα τι πρέπει ν' αλλάξουμε; Κάποιο παιδί είπε τα φύλλα κι αυτό ήταν. Φύλλα καρδιάς και θα το ονομάσουμε καρδιόδεντρο, αφού η καρδιά είναι αγάπη , έριξε την ιδέα ο Γιώργος και όλα τα παιδιά συμφώνησαν. Ζήτησα από τα παιδιά να γίνουμε ένας κύκλος και να γυρνάμε γύρω γύρω ακούγοντας μουσική του Τσαϊκόφσκι , ( για να υπάρχει και η σχετική ηρεμία). Κάποια στιγμή ο κύκλος σταματάει , τα παιδιά μένουν ακίνητα αλλά πιασμένα από το χέρι. Λέω το όνομα κάποιου παιδιού. Αυτό κινείται με κλειστά μάτια, (αν τ' ανοίξει χάνει τη σειρά του) , και με εμπιστοσύνη στον εαυτό του κινείται μέσα στον κύκλο μέχρι να βρει κάποιο εμπόδιο. Αγκαλιάζει το εμπόδιο, που δεν είναι άλλο από το ζευγάρι του. Παίρνει το παιδί από το χέρι και κάθονται στην παρεούλα. Αυτό γίνεται μέχρι όλα τα παιδιά να βρουν το ταίρι τους. Για να μη συνηθίζουν τη θέση του παιδιού που γνωρίζουν ή συμπαθούν, ο κύκλος ξαναγυρίζει και το παιδί κινείται. Στη συνέχεια μιλήσαμε για τα χρώματα του Φθινοπώρου. Σε σχήμα καρδιάς έκοψα τα φύλλα και κάθε ζευγάρι αποφάσιζε το χρώμα στο << καρδιόφυλλό>> του. Το κάθε ζευγάρι έπρεπε να συνεργαστεί και μαζί να ζωγραφίσουν το φύλλο τους. Στη συνέχεια ακολουθήθηκε η χθεσινή διαδικασία. Πώς αισθάνθηκαν; Τι τα δυσκόλεψε; Το χθεσινό παιδί που ήταν στενοχωρημένο,σήμερα  ήταν χαρούμενο ( συνεργάστηκε με άλλο παιδί). Το παιδί όμως που χθες ήταν ευχαριστημένο γιατί είχε κολλήσει παντού δικά του έργα και δεν άφησε χώρο για το άλλο παιδί, συνεργάστηκε με το νέο ταίρι του. Αυτό για μένα ήταν κάτι θετικό. Σε ένα άλλο ζευγάρι προέκυψε το εξής : το ένα παιδί ήταν χαρούμενο και το άλλο στενοχωρημένο. Ο λόγος ήταν ότι το ένα δεν άφησε το άλλο να ζωγραφίσει ανθρωπάκι. Έγινε συζήτηση για επίλυση του προβλήματος και μαζί το ζευγάρι προσπάθησε να λύσει το << πρόβλημα>>. Στο τέλος το ίδιο το παιδί είπε ότι τελικά δε χώραγε το ανθρωπάκι του. Πιστεύω ότι βρίσκομαι σε καλό δρόμο. Για λίγο θα συνεχίσω τον τρόπο αυτό , μέχρι να δώ ότι αντιλαμβάνονται τον όρο συνεργασία.





4 σχόλια: