Δευτέρα, 30 Δεκεμβρίου 2013

ΑΔΕΛΦΙΑ

ΑΔΕΛΦΙΑ
Η ζήλεια ανάμεσα στα παιδιά, ο ανταγωνισμός μεταξύ αδελφών είναι φυσιολογική και προκύπτει επειδή τα παιδιά αναγκαστικά μοιράζονται την προσοχή των γονέων τους, το χρόνο, τα ενδιαφέροντα και τα χρήματά τους. Να τι πρέπει να κάνετε σύμφωνα με τον Dr. Richard C. Woolfson:
·         Μην αδιαφορείτε όταν ακούτε το παιδί σας να φωνάζει << Δεν είναι δίκαιο>>. Ρωτήστε το γιατί αισθάνεται έτσι. Οι λόγοι για τους οποίους αισθάνεται αδικημένο δε θα έχουν πιθανότατα καμία λογική. Λογικές εξηγήσεις τους τύπου << ο αδελφός σου δε χρειάζεται τόσο ύπνο όσο εσύ επειδή είναι μεγαλύτερός σου>> ή <<δεν μπορεί η αδελφή σου να πλύνει τα πιάτα επειδή είναι πολύ μικρή και μπορεί να τα σπάσει>> θα είναι περισσότερο πιστευτές από μια εκνευριστική απάντηση του τύπου << θα πας για ύπνο όταν το αποφασίσω εγώ, είτε ο αδελφός σου κοιμάται είτε όχι>>.
·         Πολλές φορές οι γονείς προκαλούν άθελά τους τη ζήλια ανάμεσα στα αδέλφια. Ο πειρασμός να συγκρίνουν οι γονείς τα αδέλφια μεταξύ τους είναι πολύ μεγάλος. Με τον τρόπο αυτό όμως εντείνονται τα συναισθήματα ζήλιας μεταξύ των παιδιών. Το να κρίνετε τις επιδόσεις ενός παιδιού συγκρίνοντάς τες μ’ αυτές των αδελφών του θα έχει σαν αποτέλεσμα να κάνετε το παιδί να αισθανθεί ανεπαρκές. Ένας αποτελεσματικός τρόπος είναι να χρησιμοποιείτε τις υψηλότερες επιδόσεις ενός από τα παιδιά σαν βοήθεια για το άλλο, παρά σαν απόρριψη. Ένα μικρότερο παιδί, για παράδειγμα, που προσπαθεί να μάθει ανάγνωση θα ωφεληθεί περισσότερο από τη βοήθεια του μεγαλύτερου αδελφού του παρά από μια δυσμενή για κείνο σύγκριση των ικανοτήτων των δύο παιδιών.
·         Ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να παίζουν μαζί και να μοιράζονται τα παιχνίδια τους. Δώστε στα παιδιά και στα δύο ευκαιρίες.
·         Ορισμένοι γονείς δείχνουν μια προτίμηση στο μικρότερο παιδί τους. Αυτό συμβαίνει για πολλούς λόγους. Ίσως επειδή είναι πολύ ήσυχο κι έχει καλή συμπεριφορά ή επειδή νιώθετε ότι χρειάζεται περισσότερη φροντίδα ή επειδή η ώρα μαζί του περνάει πιο όμορφα. Ότι όμως και αν συμβαίνει ή ζήλεια θα εμφανιστεί όταν η αγάπη και το ενδιαφέρον μέσα σε μια οικογένεια μοιράζεται άνισα. Δεν πρέπει να φαίνεται η αδυναμία σε ένα από τα παιδιά σας, ούτε με τις λέξεις ούτε με τις πράξεις.
Για να ελέγχουν τα παιδιά σας τα δυσάρεστα συναισθήματα ζήλιας θα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας τα παρακάτω:
·         Μη συγχέετε τη διαφορετική αντιμετώπιση με την προνομιακή μεταχείριση. Το ένα από τα παιδιά σας μπορεί να θέλει χάδια  και αγκαλιές το πρωί πριν φύγει για το σχολείο, ενώ στο άλλο μπορεί να αρκεί μόνον ένα χαμόγελο. Το καθένα έχει διαφορετικές συναισθηματικές ανάγκες, τις οποίες θα πρέπει να προσπαθήσετε να ικανοποιήσετε. Η διαφορετική αντιμετώπιση δεν είναι συνώνυμη με την προνομιακή μεταχείριση.
·         Δώστε προσοχή σε καθένα από τα παιδιά σας χωριστά. Η απλή λογική λέει ότι, όσο περισσότερα παιδιά έχετε, τόσο πιο απασχολημένοι θα είστε. Όση ώρα όμως και αν έχετε στη διάθεσή σας, περάστε λίγη ώρα με κάθε παιδί χωριστά, είτε διαβάζοντάς του μια ιστορία πριν τον ύπνο είτε πηγαίνοντας μαζί του μια βόλτα.

Σκουτέρη Νίκη

Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ TABLET ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

590 432924688aed64ffd8e3630b97c4a457
Ειδικοί εκφράζουν ανησυχία για το αγαπημένο γκάτζετ των παιδιών.
Καθώς είναι πολύ νωρίς για να βγουν ασφαλή συμπεράσματα για τις πιθανές επιπτώσεις, οι ειδικοί συνιστούν η χρήση της ταμπλέτας να μην ξεπερνά τη 1 ώρα καθημερινά, και μόνο για παιδιά άνω των 3 ετών.
Ειδικοί εκφράζουν ανησυχία για το γεγονός ότι τα tablet έχουν γίνει το αγαπημένο γκάτζετ των παιδιών προσχολικής ηλικίας, τη στιγμή που οι επιστημονικές έρευνες δεν μπορούν ακόμη να καταλήξουν σε ασφαλή συμπεράσματα για τις επιπτώσεις στη νοητική ανάπτυξή τους.
Το μέγεθος και, πολύ περισσότερο η οθόνη αφής, έχει σαν συνέπεια οι ταμπλέτες να λειτουργούν σαν «μαγνήτης» ακόμη και για ανήλικους 2 ετών, που δεν ξέρουν να διαβάσουν ή να γράψουν. Έτσι, στην απλούστερη περίπτωση, χρησιμοποιούν το tablet των γονιών τους, το οποίο έχει γίνει ουσιαστικά συσκευή για όλη την οικογένεια. Τον τελευταίο καιρό, όμως, έχουν κάνει την εμφάνισή τους αρκετά μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για παιδιά, τόσο από γνωστούς κατασκευαστές ηλεκτρονικών όσο και από εταιρείες παιδικών παιχνιδιών.
Μάλιστα, ειδικά σε χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Βρετανία, οι «παιδικές» ταμπλέτες αναμένεται να είναι αρκετά δημοφιλές δώρο τα φετινά Χριστούγεννα. Χαρακτηριστική είναι έρευνα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, για λογαριασμό του τηλεοπτικού σταθμού PBS Kids, σύμφωνα με την οποία το 15% των γονιών θα αγοράσουν μια τέτοια συσκευή στον γιο ή την κόρη τους αυτές τις γιορτές.
Ωστόσο, παιδίατροι και ψυχολόγοι υποστηρίζουν πως τα όποια οφέλη για τα παιδιά από τη χρήση των tablet δεν μπορούν ακόμη να τεκμηριωθούν επιστημονικά. Αντίθετα, υποστηρίζουν, αυτό που συνήθως παρατηρείται είναι πως το παιδί προσκολλάται στη συσκευή, με συνέπεια να ατονούν δραστηριότητες οι οποίες ενισχύουν τη νοητική ωρίμανση, όπως η αλληλεπίδραση με τους ενήλικους και το «κανονικό» παιχνίδι.
Ενδεικτικές είναι οι δηλώσεις στο Associated Press του Ελληνοαμερικανού Δημήτρη Χρηστάκη, γιατρού στο νοσοκομείο Παίδων του Seattle, ο οποίος υποστηρίζει πως το σημαντικότερο ερέθισμα για ένα παιδί προσχολικής ηλικίας είναι η συναναστροφή με τους γονείς του. Έτσι, ακόμη κι αν μέσω των εκπαιδευτικών παιχνιδιών οι ταμπλέτες έχουν όντως θετική επίδραση στους ανήλικους, αυτή εκμηδενίζεται όταν γίνεται εις βάρος της κοινωνικής αλληλεπίδρασης.
Γι' αυτό τον λόγο, η Aμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής έχει προτείνει ήδη από τον Νοέμβριο στους γονείς να αποφεύγουν κάθε χρήση ηλεκτρονικών συσκευών στα παιδιά έως 3 ετών και, για τα μεγαλύτερα, να περιορίζουν τη χρήση των tablet σε 2 ώρες την ημέρα. Ο παιδίατρος από το Seattle είναι πάντως πιο αυστηρός, υποστηρίζοντας πως μία ώρα την ημέρα είναι αρκετή.
Περιορισμένη χρήση συνιστά και η παιδοψυχολόγος Rahil Briggs από το Ιατρικό Κέντρο Montefiore στη Νέα Υόρκη η οποία, μιλώντας πάλι στο Associated Press, προσθέτει πως η πολύωρη προσκόλληση με την ταμπλέτα, κατά την προσχολική ηλικία, επιβραδύνει την ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων. Η Briggs συμπληρώνει πως και στη σχολική ηλικία το tablet μπορεί να έχει αρνητική επίπτωση, επιβραδύνοντας την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων.
Πηγή: Enikos.gr via Καθημερινή






Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου 2013

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ...........

Αυτή την εβδομάδα ολοκληρώσαμε όλες τις κατασκευές και τις μοιράσαμε στα παιδιά.

Τα αγγελάκια μας , έτσι απλά για εξάσκηση στο ψαλίδι.



Πάνω στο δέντρο βάλαμε κόλλα και έκαναν ό,τι κολλάζ ήθελαν. Έτοιμο το ημερολόγιό μας.




Αυτές είναι οι κάρτες μας.



Ορισμένες ευχές, γραμμένες από τα παιδιά.






Κι εγώ σας αφιερώνω το τραγούδι του Χάρη και Πάνου Κατσιμίχα << Το κορίτσι με τα σπίρτα>>. Εύχομαι σε όλους τους συναδέλφους ΟΜΟΡΦΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ, ΚΑΛΗ ΞΕΚΟΥΡΑΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ , ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΟΤΙ ΕΠΙΘΥΜΕΙΤΕ.

Τρίτη, 17 Δεκεμβρίου 2013

ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Χθες τη  Δευτέρα, δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να παρακολουθήσουν την παράσταση << Πού γεννιούνται τα παιχνίδια;>>.Λίγα λόγια για την παράσταση που παρακολούθησαν τα παιδιά είναι τα εξής: << Ο μικρός Άγγελος έχει πολλά παιχνίδια μα δεν είναι ευτυχισμένος. Έτσι όταν φθάνουν τα γενέθλιά του δεν χαίρεται για το καινούργιο του παιχνιδοτσίρκο. Θυμώνει και πέφτει λυπημένος για ύπνο. Στο όνειρό του όμως τα παιχνιδοζωάκια του ζωντανεύουν και τον οδηγούν σε μια άλλη χώρα, στην Χώρα που Γεννιούνται τα Παιχνίδια. Εκεί θα γνωρίσει τους αληθινούς κατασκευαστές των παιχνιδιών του και θα μπορέσει να βοηθήσει τους καινούργιους του φίλους>>. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η κουκλοπαίχτριά μας και ο δημιουργός των σκηνικών είναι δύο γονείς του ολοήμερου, η Κυριακή Δοξαρά και ο Βασίλης Ροδίτης. Ανεβάζουν παραστάσεις με κουκλοθεατρικές τεχνικές , εκπροσωπούν τη χώρα μας σε θέατρα, φεστιβάλ προς διεθνούς θεσμούς σε διάφορες χώρες στο εξωτερικό. Γράφουν και εικονογραφούν παραμύθια και παιδικά βιβλία. Διδάσκουν εικαστικό θέατρο και Μαριονέτα. Επιμορφώνουν σε σεμινάρια  ηθοποιούς, θεατρολόγους, εκπαιδευτικούς και ερασιτέχνες πάνω στην υψηλή τέχνη του θεάτρου και της κούκλας. Μάλιστα μας υποσχέθηκαν ότι μαζί με τα παιδιά θα δημιουργήσουμε εικαστικό παραμύθι και θα κατασκευάσουμε κούκλες. Περιμένουμε με ανυπομονησία. Τα παιδιά πέρασαν καταπληκτικά. Έμαθαν για τις επιτραπέζιες κούκλες, για τις μαριονέτες και από τι υλικά είναι φτιαγμένες. Τα παιδιά με τα χέρια τους ψηλάφισαν τις κούκλες και έπαιξαν σε θεατρικές δραστηριότητες, παιχνίδια δημιουργίας- επαφής και κλίματος εμπιστοσύνης , αποκτώντας και την αίσθηση της σωματικής παρουσίας της ομάδας. Επίσης,παιχνίδια όπου να δώσουν αυτονομία σε κάθε μέλος του σώματος χωριστά και να αισθανθούν τις διάφορες αρθρώσεις τους. Ακόμη ασκήσεις εντοπισμού στο χώρο και αναζήτησης φίλου. Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς μας και κυρίως τα παιδιά μια και από το θέατρο είπαν τα καλύτερα για τα τμήματά μας. Κυρία Δοξαρά και κύριε Ροδίτη ευχόμαστε να δίνετε πάντα τη χαρά στα παιδιά και να τα βοηθάτε στη βαθύτερη αναζήτηση γεγονότων και καταστάσεων. Σας ευχαριστούμε πολύ.















Τετάρτη, 11 Δεκεμβρίου 2013

Ο ΠΟΛΙΟΥΧΟΣ ΑΓΙΟΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

Γνωρίζετε για ποιο λόγο ο Άγιος Σπυρίδωνας είναι ο πολιούχος άγιος του Πειραιά; Κάποιοι γονείς ίσως γνωρίζετε και κάποιοι άλλοι ίσως όχι. Διαβάστε τι γράφει ο Θεοχάρης Κατσής στην ιστοσελίδα του τα Θρησκευτικά:
Το έτος 1735 ιδρύθηκε το Μοναστήρι του Αγίου Σπυρίδωνα, εκεί ακριβώς που είναι η σημερινή ομώνυμη εκκλησία, πάνω σχεδόν στα ερείπια του αρχαίου ναού της Αφροδίτης. Το μοναστήρι αυτό ήταν οχυρωμένο με γερούς τοίχους, απόρθητες επάλξεις και αρκετές πολεμίστρες. Η είσοδός του ήταν θολωτή, με διπλές και γερές πόρτες, το δε διάκενο που μεσολαβούσε ανάμεσα στις δύο, ήταν αδιάβατο για τους ξένους, γιατί στο κέντρο του Θόλου υπήρχε μια τρύπα απ’ όπου οι καλόγεροι του Μοναστηρίου, ζεματούσαν με βραστό λάδι και καυτό μολύβι, αυτούς που θα προσπαθούσαν να μπουν με τη βία στη Μονή.
Όλη η πειραϊκή χερσόνησος αποτελούσε κτήμα της ή αλλιώς βακούφι της. Επίσης είχε αρκετά μετόχια, εκ των οποίων το γνωστότερο βρισκόταν στην περιοχή του Καραβά, του οποίου ο μετοχιάρης συμμετείχε στις συνελεύσεις των κατοίκων της για την εκλογή της Δημογεροντίας ή για οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα ή ανάγκη προέκυπτε.Η μονή ενίσχυε συνεχώς το κύρος της μέχρι που το 1767 έγινε «σταυροπηγιακή».
Κατά την διάρκεια της Εθνεγερσίας του 1821, ο Πειραιάς έγινε σημείο πολεμικών συγκρούσεων κατά το κρίσιμο έτος του 1827, όπου μετά την κατάληψη του λόφου της Καστέλας από τους Έλληνες με επικεφαλής τον Σκωτσέζο φιλέλληνα συνταγματάρχη Gordon, οι Τούρκοι οχυρώθηκαν στη μονή του Αγίου Σπυρίδωνα.Κατά το δίμηνο Μαρτίου – Απριλίου του 1827, οι ελληνικές στρατιωτικές δυνάμεις πολιόρκησαν τη μονή και μετά από ανηλεή βομβαρδισμό αναγκάζουν τους πολιορκημένους Τουρκαλβανούς να παραδοθούν.Ήταν τόσο γερό το μοναστήρι ώστε άντεξε καταπληκτικά το 1827, στο βομβαρδισμό που έκανε επί δύο ημέρες κατά την Επανάσταση ο ναύαρχος ΄Αστιγξ με τα πολεμικά «Καρτερία» και «Ελλάς».
Από το μοναστήρι του Αγίου Σπυρίδωνα πέρασαν μεταξύ άλλων τρεις ηγούμενοι, ένας με το όνομα Διονύσιος, άλλος ο Νικηφόρος Γαβριήλ και τρίτος ο Συμεών Μαρμαροτούρης.Ο Μαρμαροτούρης συνεργάστηκε με διάφορους δημογέροντες, τον Νικ. Τυρναβίτη, Λογοθέτη και άλλους, για ζητήματα σχετικά με την Επανάσταση.Στο μοναστήρι αυτό τον αγωγό του νερού τον είχε κατασκευάσει με δικά του χρήματα ο ιδρυτής της ομώνυμης Σχολής Γιάννης Ντέκκας. Μάλιστα, στη διαθήκη του, που έγινε τον Νοέμβριο του 1757 «μπροστά στο Δημόσιο Συμβολαιογράφο Μπονεφάτσιο» και που διαβάστηκε μετά πέντε χρόνια από την κηδεία του, άφηνε στη Μονή του Αγίου Σπυρίδωνα τα εξής χρήματα και εντολές: «Τετρακόσια δουκάτα για ν’ αγοράσουν οι επίτροποι ένα υποστατικό, από τα χρήματα του οποίου θα διατηρούνε καθαρή και σώα τη σωλήνα που φέρνει νερό στο μοναστήρι. Κι ότι απομείνη από το περίσσευμα του υποστατικού, να ξοδεύεται για τον εξωραϊσμό του μοναστηρίου». Επίσης έκανε διάφορες συστάσεις για τον υδραγωγό, και ειδικά για τον επιστάτη «επειδή το νερό είναι αγαθό του Θεού και επομένως ωφέλιμο για όλους»! Και τελειώνοντας, γράφει: «… αν δεν κάνει αυτά που γράφω, θα δώση λογαριασμό στον κριτή Θεό για τα τετρακόσια δουκάτα»!
Όταν διαλύθηκε το μοναστήρι, έμειναν στα χέρια του ηγουμένου Συμεών μερικά πράγματα, για τα οποία έγινε ολόκληρη αλληλογραφία μεταξύ αυτού και του Επαρχιακού διευθυντή της Αττικής.Τα πράγματα που παρακρατούσε ο Μαρμαροτούρης ήταν ένα Ευαγγέλιο, δυο σταυροί, τέσσερα καντήλια αργυρά, δυο πετραχείλια χρυσά, και διάφορα άλλα είδη. Τελικά, τα κειμήλια αυτά τα πήρε αργότερα η εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα.Με τη διάλυση του μοναστηριού – όπως και άλλων μοναστηριών του Ελλαδικού χώρου – το 1833, κρατικοποιήθηκε η περιουσία του και ο βασιλιάς Όθωνας έχτισε νέο ναό στη θέση της ερειπωμένης μονής, το 1836.

 Ως αντίδωρο για την προσφορά της πάλαι ποτέ μονής του Αγίου Σπυρίδωνος, στο ελληνικό έθνος ανακήρυξε τον Άγιο Σπυρίδωνα πολιούχο του Πειραιά.Έτσι κι εμείς αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε και να κάνουμε καδράκι τον ΄Αγιο Σπυρίδωνα μια και αύριο γιορτάζει η πόλη μας. Επίσης κάναμε και μία εισαγωγή  στη σύνθεση των λέξεων . Μιλήσαμε για το <<φωτοστέφανο >> τι είναι και από τι αποτελείται αυτή η λέξη. Θα ασχοληθούμε κι άλλες φορές με τη σύνθεση λέξεων. Δείτε μερικές αντιπροσωπευτικές φωτογραφίες.






Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου 2013

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 3

Όταν ακούτε τη λέξη Χριστούγεννα τι σας έρχεται στο μυαλό; Όλα σκέφθηκαν Χριστουγεννιάτικο δέντρο , χιόνι και ένα παιδί <<τερατάκι>>. Θα ξαναεπανέλθω όμως με το ίδιο ερώτημα για να δω τι άλλο έμαθαν για τα Χριστούγεννα. Δείτε τις ζωγραφιές τους.





Και αναλυτικά το κάθε παιδί:

















Στο τέλος επέλεξαν ως ζωγραφιά της ημέρας αυτή του Ορφέα. Έδωσαν τον τίτλο << το τερατάκι της νύχτας >> και έτσι δόθηκε η αφόρμηση να μιλήσουμε για τους Καλικάντζαρους.
Blogging tips
}, 10);