Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2016

ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΕ ΜΟΥΣΕΙΟ



Τον Απρίλιο του 2016 η  Σχολική μας Σύμβουλος, στα πλαίσια ενημερωτικών   και επιμορφωτικών  συναντήσεων , μας κάλεσε  να παρακολουθήσουμε ένα σεμινάριο μουσειακής αγωγής σε συνεργασία με τους Υπεύθυνους του Μουσείου, στο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης  στην Πλάκα , στην οδό Τριπόδων 23.
Σκοπός του Μουσείου είναι η διάσωση και η έρευνα του σχολικού υλικού , που επιτυγχάνεται με συνεργασία σε μια ευρεία κοινότητα φορέων και εκπαιδευτικών που μοιράζονται αυτό το όραμα.
Ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2015  στην καρδιά της Αθήνας, στην πιο ιστορική περιοχή, την Πλάκα, σε ένα πανέμορφο , διατηρημένο κτίριο του 19ου αιώνα.
Το Μουσείο τελεί υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων και είναι μέλος του Δικτύου Μουσείων και Πολιτιστικών Φορέων Ιστορικού Κέντρου Αθηνών.
Για τα σχολεία εκπονούνται εκπαιδευτικά προγράμματα για μαθητές κάθε βαθμίδας: νηπιαγωγείων, δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων. Τους δίνεται η δυνατότητα να γνωρίσουν πτυχές του παλιού σχολείου και να συμμετέχουν σε δράσεις σχετικές με το περιβάλλον, την τέχνη, τη λογοτεχνία, το θέατρο, την παράδοση και τον πολιτισμό.
Μέχρι τότε δε μου είχε δοθεί η ευκαιρία να επισκεφτώ το μουσείο αυτό. Από την πρώτη στιγμή της επίσκεψής μου ενθουσιάστηκα. Ζεστός χώρος, φιλικοί άνθρωποι, πλούσιο υλικό. Μέσα από την ξενάγηση του χώρου ξαναθυμήθηκα το παλιό εκείνο σχολείο , των μαθητικών μου χρόνων. Οι αναμνήσεις ανασύρθηκαν διστακτικά στην αρχή, ορμητικά στη συνέχεια. Ένα διαδραστικό ταξίδι στο χρόνο και στο χώρο όπου άλλα υλικά θυμόμουν, άλλα προσπαθούσα να θυμηθώ αν τα είχαμε στο σχολείο και άλλα που δεν τα θυμόμουν καθόλου. Μου επέτρεψαν τη φωτογράφιση κι εγώ θέλω να μοιραστώ μαζί σας το χώρο, το παρελθόν , τη διάσταση και το υλικό τους. Και φυσικά η επίσκεψή μου εκεί θα είναι το επόμενο ραντεβού επιθυμίας μου.
Μπορείτε να δείτε το βίντεο ΕΔΩ

Η Πλάκα προσφέρεται και για μια βολτούλα στα όμορφα σοκάκια της. Έχοντας χρόνο μπροστά μας βρεθήκαμε λίγο πιο κάτω σε μια όμορφη εκκλησούλα. 





Δίπλα από την εκκλησία ένα όμορφο σοκάκι. Όλα τα σοκάκια κρύβουν μία γοητεία και μία μυστικότητα που σε καλούν να τα εξερευνήσεις. Μπορείς να αντισταθείς;


Εάν επιθυμείτε περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε εδώ






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου